رسیدن مصرف برق به ۷۳ هزار مگاوات/ یک‌سوم قبوض برق مشمول پاداش صرفه‌جویی شد

سخنگوی صنعت برق با اعلام اینکه یک قبض از سه قبض صادره در پایان خردادماه، مشمول پاداش صرفه جویی شد، پیش‌بینی کرد که حدنصاب جدیدی برای مصرف برق در سه روز نخست هفته جاری رخ دهد که نسبت به ۷۲ هزار و ۵۰۰ مگاوات که تاکنون ثبت شده، رکورد جدیدی را ثبت کند.

به گزارش روز شنبه اگزیم‌نیوز، مصطفی رجبی مشهدی در گفت‌وگویی افزود: اواخر هفته گذشته افزایش دما را در مناطقی از کشور داشتیم و در حال حاضر هم این روند ادامه دارد لذا پیش‌بینی می‌کنیم حدنصاب جدیدی در سه روز اول هفته جاری نسبت به میزان ۷۲ هزار و ۵۰۰ مگاوات که تاکنون اتفاق افتاده را شاهد باشیم، ضمن آنکه برای امروز پیش‌بینی ما این است که عدد ۷۱ هزار و ۵۰۰ مگاوات اوج تقاضای مصرفی برق باشد.

وی با بیان آنکه هموطنان تا جایی که مقدور است نسبت به کاهش مصرف برق اقدام کنند، گفت: مشترکان فقط کافی است مصرف برق خود را نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش دهند تا از پاداش‌های صرفه جویی بهره‌مند شوند.

وی افزود: یک قبض از هر سه قبض صادره در پایان خردادماه، مشمول پاداش خانگی شده که همین امر می‌تواند به افزایش تعداد مشترکانی که مصرف خود را کاهش می‌دهند منجر شده و در نهایت کمک کند تا شبکه برق کشور در روزهای آتی پایدار بماند لذا این همراهی جمعی موجب شده تا با وجود ناترازی موجود، انرژی تحویلی به بخش صنعت ۱۵ درصد افزایش یابد.

رجبی مشهدی با بیان آنکه مشترکان، کولرهای گازی خود را روی ۲۴ و ۲۵ درجه تنظیم کنند تا بتوانیم بهترین شرایط را در تأمین برق برای همه بخش‌های کشور داشته باشیم، اظهار داشت: در مناطق گرمسیر اگر ۳ یا ۴ کولر گازی روشن است مشترکان می‌توانند یکی را خاموش کنند تا پاداش خوبی دریافت کنند، پاداش‌هایی که به یک میلیون تومان هم می‌رسد.

سخنگوی صنعت برق گفت: در مناطق عادی هم قبض‌های رایگان یا بستانکار زیادی داشتیم، مردم با خاموش‌کردن لامپ‌های اضافی و یا قراردادن کولر آبی بر روی دور کند می‌توانند از این پاداش‌ها بهره‌مند شده و صنعت برق را در تأمین برق پایدار یاری دهند.

کد خبر 65315

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 3 =