تعاونی‌های هرمزگان ۲۸ میلیون دلار صادرات انجام دادند

مدیرتعاون اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان گفت:‌ تعاونی‌های این استان سه‌ماه ابتدایی سال‌جاری ۲۸ میلیون دلار انواع کالا به کشورهای مختلف صادر کردند.

به گزارش روز دوشنبه اگزیم‌نیوز، میترا یوسف‌زاده افزود: اغلب این تعاونی‌ها با توجه به دسترسی بهتر کشورهای حاشیه خلیج‌فارس، روسیه و سومالی برای صادرات و مهیا بودن خدمات حمل و نقلی به این کشورها، ‌ آن‌ها را به عنوان اهداف صادراتی خود قرار داده‌اند.

وی ادامه داد:‌ کالاهایی نظیر گچ، محصولات کشاورزی و باغی و همچنین تولیدات آبزی‌پروری از جمله کالاهای صادر شده توسط تعاونی‌های هرمزگان بوده است.

مدیر تعاون اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود درخصوص فعالیت تعاونی‌های مرزنشینان نیز گفت:‌ این اداره‌کل متولی برگزاری مجامع این تعاونی‌هاست که مجامع بعضی از این تعاونی‌ها برگزار شده و برخی دیگر هنوز برگزار نشده است.

یوسف زاده افزود: استانداری و سازمان صنعت، معدن و تجارتُ متولی اصلی در زمینه تعاونی‌های مرزنشینان هستند و علت برگزار نشدن مجامع برخی از این تعاونی‌ها مشکلات مالیاتی باقی مانده از گذشته، غیرفعال بودن کارت‌های بازرگانی و راکد بودن فعالیت‌های تعاونی‌ها بوده است.

وی خاطرنشان کرد: همین عوامل منجر شده اعضای تعاونی‌های مرزنشینان تمایلی برای برگزاری مجامع تعاونی خود نداشته باشند.

کد خبر 65369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 9 =