ثبت‌نام برای حضور در «اتومبیلیتی ۲۰۲۳» مسکو به پایان رسید/ استقبال ۲ برابری شرکت‌ها

عضو هیات مدیره انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودروی کشور با اشاره به پایان یافتن مهلت حضور تولیدکنندگان ایرانی در نمایشگاه بزرگ اتومبیلیتی ۲۰۲۳ روسیه، از ۲ برابر شدن متراژ نمایشگاهی ایران در این رویداد نسبت به سال گذشته خبر داد.

به گزارش اگزیم‌نیوز، «ابراهیم دوست‌زاده»روز دوشنبه افزود: امسال برای دومین سال پیاپی، قطعه‌سازان و خودروسازان ایرانی مهیای حضور در نمایشگاه اتومبیلیتی مسکو می‌شوند؛ نمایشگاهی که به‌دلیل تحریم روسیه از سوی غرب در موضوع خودرو، در دو سال اخیر اهمیت ویژه‌ای برای تولیدکنندگان ایرانی و عرضه محصولات شان یافته است.

وی افزود: امسال فضای نمایشگاهی که شرکت‌های ایرانی در اختیار گرفته‌اند معادل یک‌هزار و ۸۰۰ متر مربع و ۲ برابر پارسال است که ۳۰ شرکت قطعه‌ساز و ۲ خودروساز بزرگ کشور یعنی ایران‌خودرو و سایپا در آن حضور دارند.

دوست‌زاده گفت: امسال شاهد حضور قطعه‌سازان جدیدی هستیم و علاوه بر آنها، آن دسته از قطعه‌سازانی که سال گذشته عملکرد درخشانی داشته یا صادرات‌شان به روسیه آغاز شده، امسال نیز حضور دارند.

وی با بیان آنکه علاوه بر شرکت‌های یادشده، دو شرکت بزرگ بازرگانی نیز بازاریابی و صادرات قطعات شرکت‌هایی که امسال در نمایشگاه حاضر نیستند را برعهده خواهند داشت، تاکید کرد: عملیات اجرایی و ارسال قطعات، نمونه‌کارها و محموله‌های نمایشگاهی حاضران در نمایشگاه تا ۱۰ مرداد ادامه دارد.

آغاز ثبت‌نام هیات‌های تجاری

وی به آغاز ثبت‌نام هیات‌های تجاری به‌منظور حضور در نمایشگاه اتومبیلیتی ۲۰۲۳ مسکو از روز چهارشنبه هفته گذشته ( ۲۸ تیر) اشاره کرد که تا ۱۵ مرداد ادامه خواهد داشت.

دوست‌زاده افزود: بازدید از نمایشگاه، ملاقات با فعالان صنعتی خودروسازی و قطعه‌سازی از روسیه و بیش از ۳۰ کشور جهان، حضور در نشست‌های B TO B (رو در رو)، برگزاری نشست‌هایی با بخش دولتی و وزارت صنعت مسکو و کشور روسیه (که به فراخور حضور مقامات روسی، مقامات و مسوولان متناظر و هم رده از کشورمان نیز دعوت خواهند شد)، همچنین بازدید از برخی سایت‌های خودروسازی این کشور، از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده برای هیات‌های تجاری است.

وی با اشاره به تخصیص غرفه جداگانه‌ای به عنوان «مرکز انتقال فناوری و دانش بنیان» در نمایشگاه سال گذشته، اظهار داشت: امسال برخلاف پارسال، شرکت‌ها در قالب فایل‌هایی اقدام به ارائه دستاوردهای فناورانه و دانش‌بنیان خود خواهند کرد؛ هرچند یک غرفه VIP نیز به همین منظور تدارک دیده شده تا نشست‌های رو در رو بین متقاضیان و عرضه‌کنندگان فناوری و محصولات فناورانه و به‌هم رسانی افراد و شرکت‌ها انجام شود.

این عضو هیات مدیره انجمن همگن قطعه‌سازان با اشاره به انعقاد ۷۰۰ میلیون یورو تفاهم‌نامه و قرارداد در نمایشگاه سال گذشته بین طرف‌های ایرانی و روسی، گفت: بسیاری از این تفاهم‌نامه‌ها از سوی بخش خصوصی به قرارداد تبدیل شده و حتی صادرات شرکت‌ها آغاز شده است، همچنین ایران‌خودرو و سایپا که صادرات برخی محصولات‌شان را به این همسایه شمالی آغاز کرده‌اند، به‌منظور پیگیری و توسعه صادرات‌شان با قوت حضور خواهند داشت.

نمایشگاه اتومبیلیتی ۲۰۲۳ مسکو با مجوز رسمی سازمان توسعه تجارت ایران، از ۲۱ تا ۲۴ آگوست ۲۰۲۳ (۳۰ مرداد تا دوم شهریور) با حضور مقامات و مدیران بلندپایه دولتی و بخش خصوصی ایران و روسیه برگزار می‌شود که در آن علاوه بر اعزام هیات تجاری جهت بازدید از نمایشگاه، برگزاری نشست‌های تخصصی با خودروسازان و قطعه‌سازان دیگر کشورها، حضور در نشست مشترک با انجمن‌های صنعت خودرو و قطعه‌سازی روسیه و بازدید از خطوط تولید و دیدار با مدیران صنایع خودروسازی روسیه پیش‌بینی شده است.

به اعتقاد کارشناسان، پتانسیل چهار تا پنج میلیارد دلاری برای صنعت خودروسازی و قطعه‌سازی و به‌ویژه بازار لوازم یدکی خودرو در روسیه برای ایرانی‌ها وجود دارد.

اردیبهشت ‌امسال قرارداد صادرات خودروهای شاهین، کوئیک و ساینا از گروه خودروسازی سایپا در بازارهای روسیه و بلاروس به‌میزان ۴۵ هزار دستگاه و ارزش ۴۵۰ میلیون یورو طی سه سال منعقد شد. همچنین این گروه خودروسازی صادرات محصولات پی ۹۰ (کادیلا) و شاهین به روسیه را در دستور کار دارد که همگی از دستاوردهای حضور قطعه‌سازان و خودروسازان ایرانی در نمایشگاه پارسال است.

کد خبر 65382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 4 =