صادرات صنعت دارو می‌تواند جایگزین پتروشیمی شود

معاون صنایع عمومی وزارت صمت از رشد ۹.۵ درصدی در گروه صنعت و ۱۶.۵ درصدی در صنایع سلولوزی خبر داد.

به گزارش روز دوشنبه اگزیم‌نیوز، محمدمهدی برادران در نشست شورای سیاست‌گذاری پنجمین نمایشگاه بین‌المللی «فارمکس»، ضمن بیان اینکه صادرات در بخش صنعت دارو و مواد اولیه دارو می‌تواند به جایگاهی دست یابد که جایگزین صادرات در بخش پتروشیمی شود، اظهار داشت: نمایشگاه فارمکس، جزو نمایشگاه‌های خوب است، اما باید کار ویژه‌ای را در این نمایشگاه انجام داد که در سال گذشته رخ نداده است؛ یعنی باید برگزاری این نمایشگاه همراه با هدف، رخداد و دستاورد جدید باشد. صادرات صنعت دارو می‌تواند جایگزین پتروشیمی شود

وی با بیان اینکه سیاست‌گذاری ناظر بر هدف بوده و هدف هم باید همراه با چالش باشد، افزود: برگزاری نمایشگاه‌ها در فرایند تولید، بازاریابی و سیاست‌گذاری‌ها نقش دارد. بر همین اساس سال گذشته، از برگزاری این نمایشگاه انتظار رشد تولید و افزایش صادرات داشتیم، اما چنین اتفاقی رخ نداد و باید ضعف‌های گذشته را در این بخش پوشش دهیم، زیرا پذیرش شکست، آغاز پیروزی است.

معاون صنایع عمومی وزارت صمت در خصوص موفقیت‌های کشورمان در حوزه تولید، توضیح‌داد: پارسال رشد چهار درصدی تولید ناخالص ملی به دست آمد که عدد قابل توجه و خوبی نسبت به سایر کشورها و سال‌های قبلی است، اما نسبت به برنامه رشد هشت درصدی نیاز به کار بیشتر داریم.

وی به رشد ۹.۵ درصدی در گروه صنعت و ۱۶.۵ درصدی در صنایع سلولوزی اشاره و تاکید کرد: همان‌طور که سال‌های قبل کسی باور نمی‌کرد پتروشیمی جای نفت را بگیرد، معتقدم صادرات در بخش صنعت دارو و مواد اولیه دارو می‌تواند به جایگاهی دست یابد که جایگزین پتروشیمی شود. ضمن اینکه نوسازی ماشین‌آلات در صنعت دارو هم یک موضوع مهم است. عمق تولید، موضوعی جدی است.

برادران با اشاره به اینکه مساله عمق تولید، موضوعی جدی است، اضافه‌کرد: پیوند صنعت دارو و صنعت شیمی می‌تواند یکی از چالش‌ها و اتفاقات مهم این نمایشگاه باشد. باید صنعت شیمی را به‌عنوان صنعتی پایه هم در مقام گفتمان و هم در مقام اجرایی تقویت و پررنگ کرد؛ اتفاقی که می‌تواند به‌عنوان هدف، چالش و گفتمان در این نمایشگاه در نظر گرفته شود.

وی از مسوولان برگزاری نمایشگاه فارمکس خواست در جریان برگزاری این نمایشگاه اخبار خوبی را در این حوزه به مردم ارائه دهند که اتفاق بسیار مهمی است و یادآور شد: باید در جریان چنین نمایشگاهی، پیشرفت‌های انجام شده در صنعت دارو و مواد اولیه دارو را در قالب تورهای اطلاع‌رسانی به صنعتگران، دانشجویان و ... ارائه داد تا آن‌ها بیش از گذشته در جریان این موفقیت‌ها قرار بگیرند.

کد خبر 65574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 4 =