آرادان یک هکتار گلخانه گل صادراتی آنتوریوم دارد

مدیر جهادکشاورزی آرادان گفت: ۱۰ هزار مترمربع از گلخانه‌های این شهرستان مربوط به گل آنتوریوم است که از ارقام صادراتی و با صرفه اقتصادی بالا محسوب می‌شود.

به گزارش اگزیم‌نیوز ، سیدمهدی حسینی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران، با اشاره به ظرفیت‌های موجود در زمینه توسعه کشت گلخانه‌ای‌ در آرادان استان سمنان، خاطرنشان کرد: افزایش مجتمع‌های گلخانه‌ای در این شهرستان به عنوان یک اولویت در دستور کار قرار دارد و در حال حاضر محصولات متعددی شامل خیار، گوجه، بادمجان، فلفل دلمه‌ای و گل آنتوریوم در گلخانه‌های این شهرستان تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۱۰ هزار متر مربع گلخانه‌ها در آرادان به کشت گل آنتوریوم اختصاص دارد، افزود: آنتوریوم جزو گل‌های صادراتی محسوب می‌شود و تولید گل‌های صادراتی به کشورهای مختلف به عنوان یک امر مهم در دستور کار است، چرا که این امر به چرخه اقتصادی کشور کمک می‌کند.

آرادان و جایگاه نخست استان سمنان در تولید تخم مرغ

مدیر جهاد کشاورزی آرادان با بیان اینکه این شهرستان رتبه نخست تولید تخم‌مرغ در استان سمنان را دارد، گفت: سالانه بیش از هفت هزار و ۸۲۰ تن تخم‌مرغ در آرادان تولید می‌شود و ۹ واحد تولیدی در این زمینه فعالیت دارند.

مدیر جهاد کشاورزی آرادان از وجود بزرگترین گاوداری شیری استان سمنان در این شهرستان خبر داد و افزود: این گاوداری با وجود یک‌هزار و ۷۰۰ رأس گاو شیری، در زمینه محصولات لبنی نقش مهمی دارد.

آرادان، سرزمین تولید انجیر، گندم و زیتون

حسینی به دیگر ظرفیت‌های بخش کشاورزی آرادان اشاره کرد و افزود: این شهرستان در زمینه تولید انجیر نیز توانمندی مطلوبی دارد و با توجه به سطح بالای زیر کشت این محصول، برنامه‌ریزی برای برگزاری جشنواره انجیر در ماه‌های آینده در دستور کار است.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری جشنواره‌های مختلف برای محصولات کشاورزی گفت: این امر به آشنایی بیش از پیش محصولات این شهرستان کمک می‌کند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آرادان گفت: همچنین در این شهرستان در زمینه تولید محصول پسته، زیتون و انار ظرفیت‌های مطلوبی وجود دارد و حدود یکهزار هکتار اراضی زیر کشت محصول پسته، ۴۰۰ هکتار انار و حدود ۲ هزار و ۲۰۰ هکتار زیتون نشانی از این ظرفیت‌ها است.

حسینی تصریح کرد: در حال حاضر ۲ مرکز روغن کشی زیتون در آرادان در حال فعالیت است که با توجه به استقبال شهرستان‌ها و استان‌های اطراف از تولیدات این مرکز، یک مرکز روغن‌کشی دیگر سال آینده افتتاح می‌شود و شاهد فعالیت سه کارخانه روغن‌کشی در سطح شهرستان خواهیم بود.

وی با تأکید بر اینکه شهرستان آرادان سرزمین تولیدکننده گندم است تصریح کرد: در حال حاضر حدود ۹ هزار و ۷۰۰ تن گندم از مزارع زیر کشت این محصول برداشت و تحویل مراکز خریداری گندم شد.

آرادان یک هکتار گلخانه گل صادراتی آنتوریوم دارد

وی قیمت مصوب گندم را ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان عنوان کرد و گفت: تلاش شد تا محصول راهبردی گندم با قیمت ۱۵ هزار تومان از کشاورزان خریداری شود.

مدیر جهاد کشاورزی آرادان اضافه کرد: این شهرستان دارای اراضی بسیار مطلوبی است و ظرفیت خوبی برای تولید و پرورش شترمرغ و همچنین نیروگاه‌های خورشیدی دارد که به تامین آب آنچنان وابسته نیستند و این آمادگی نیز وجود دارد تا این اراضی در اختیار بهره‌برداران و سرمایه‌گذاران قرار گیرد.

آرادان به همراه گرمسار ۲ شهرستان غربی استان سمنان در همسایگی تهران است که به دلیل برخورداری از رودخانه حبله‌رود و رودهای فصلی و همچنین آب‌وهوای جلگه‌ای، دارای زمین‌های حاصلخیزی است. سابقه تاریخی این منطقه به دوره ساسانیان بازمی‌گردد و رونق کشاورزی از دیرباز باعث شد که اولین تعاونی روستایی ایران در روستای داورآباد شهرستان آرادان ثبت شود.

کد خبر 65602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 2 =