تخصیص ۲۶ هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی/ ثبات بازار ارز ادامه خواهد داشت

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور از تخصیص ۲۶ هزار میلیارد تومان اعتبارات عمرانی از ابتدای سال تا کنون خبر داد و گفت: با اقدامات دولت طی ماه‌های اخیر ثبات خوبی در بازار ارز ایجاد شده و این ثبات ادامه خواهد داشت.

به گزارش روز سه شنبه اگزیم نیوز از سازمان برنامه و بودجه، «داود منظور»، در نشست شورای معاونان و مدیران سازمان برنامه و بودجه که روز دوشنبه ۹ مردادماه ۱۴۰۲ برگزار شد، اظهار داشت: سازمان برنامه و بودجه مصمم به افزایش رشد اقتصادی در سال جاری با توجه به شعار سال است و باید همه معاونان و رؤسای امور سازمان و سازمان‌های استانی، برای رشد تولید و مهار تورم در کشور، بیش از پیش بکوشند.

وی افزود: خوشبختانه از ابتدای سال تاکنون، دولت اقدامات خوبی را در جهت تحقق شعار سال انجام داده و لازم است همین مسیر با سرعت بیشتری ادامه یابد.

معاون رئیس‌جمهور با بیان اینکه سال گذشته با وجود همه مشکلات و محدودیت‌ها، رشد اقتصادی ۴,۸ درصدی و ایجاد ۸۰۰ هزار شغل جدید در کشور شکل گرفت، گفت: کاهش نرخ بیکاری به ۸.۲ درصد، از دیگر دستاوردهای قابل توجه دولت سیزدهم طی سال ۱۴۰۱ بود.

منظور با بیان اینکه با اقدامات دولت طی ماه‌های اخیر ثبات خوبی در بازار ارز ایجاد شده است، گفت: این ثبات ادامه خواهد یافت و امیدوارم نرخ تورم را نیز به میزان مناسبی کاهش دهیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه تاکید کرد: این سازمان تمام تلاش خود را برای پرهیز از اقدامات تورم‌زا به کار می‌گیرد.

وی از تخصیص ۲۶ هزار میلیارد تومان اعتبارات عمرانی از ابتدای سال خبر داد و گفت: با پیگیری جدی برای تحقق منابع بودجه امسال، تخصیص‌های مناسبی را تا پایان سال به طرح‌های عمرانی خواهیم داشت.

منظور بر لزوم تلاش و همت مضاعف برای تسویه مطالبات چای‌کاران و گندمکاران و ایفای تعهدات دولت در طرح دارویار تاکید و بیان کرد: با شناسایی ردیف‌های مهم و اولویت‌دار قانون بودجه، پرداخت تدریجی و منظم را در دستور کار قرار داده‌ایم.

کد خبر 65628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =