حدود یک میلیارد دلار کالا از استان کرمانشاه به عراق صادر شد

سرپرست حوزه نظارت گمرکات استان کرمانشاه گفت: گمرکات استان در چهار ماه گذشته با صادرات ۹۳۵ میلیون و ۵۷۵ هزار دلار کالا به وزن ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار و ۲۳ تن به عراق، بیشترین مقدار چه از حیث وزن و چه از نظر ارزش بین گمرکات کشور را به خود اختصاص داد.

به گزارش اگزیم نیوز، «علی اصغر عباس زاده» روز چهارشنبه در گفت و گویی افزود: در این مدت ۲ میلیارد و ۳۷۱ میلیون و ۶۰۲ هزار دلار کالای صادراتی به وزن ۶ میلیون و ۴۰۱ هزار و ۷۹۸ تن از مرزهای زمینی جمهوری اسلامی ایران به عراق صادرات شده است.

وی اضافه کرد: از میزان صادرات زمینی کالا در چهار ماه ابتدایی سال جاری ایران به عراق، گمرکات استان کرمانشاه توانست است، سهم ۳۹ درصدی ارزش و سهم ۳۷ درصدی وزنی کالا را در بین گمرکات کشور از آن خود کند.

سرپرست حوزه نظارت گمرکات استان کرمانشاه تصریح کرد: در بین گمرکات استان کرمانشاه، گمرک پرویزخان با صادرات ۳۲۷ میلیون و ۳۷۰ هزار و ۵۴۹ دلار کالا به وزن ۸۷۲ هزار و ۴۹۱ تن بیشترین سهم را بخود اختصاص داد و گمرک خسروی با صادرات ۲۵۰ میلیون و ۴۳۲ هزار و ۳۱۳ دلار کالا به وزن ۶۷۵ هزار و ۵۴ تن در جایگاه بعدی قرار دارد.

وی، سهم صادرات گمرک سومار به عراق را ۲۳۱ میلیون و ۱۲۰ هزار و ۲۲۲ دلار کالا به وزن ۵۱۶ هزار و ۴۴۳ تن عنوان کرد.

عباس زاده، سهم صادرات گمرکات شیخ صله و شوشمی به کشور عراق را به ترتیب ۱۱۲ میلیون و ۳۰ هزار و ۹۵۷ دلار به وزن ۲۱۴ هزار و ۳۳۵ تن و ۱۴ میلیون و ۶۲۱ هزار و ۹۲۰ دلار به وزن ۱۲۱ هزارو ۷۰۰ تن عنوان کرد.

سرپرست حوزه نظارت گمرکات کرمانشاه عمده کالاهای صادراتی از طریق حوزه نظارت گمرکات استان را میلگرد و آهن‌آلات، کاشی و سرامیک، میوه و تره بار، سنگ‌های ساختمانی، لبنیات، انواع محصولات پلاستیکی و ظروف یکبار مصرف عنوان کرد.

کد خبر 65652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 2 =