جدول جدید حق گمرکی واردات گوشی موبایل در سال ۱۴۰۲

طبق جدول ابلاغی حق گمرکی واردات گوشی‌های تلفن همراه در سال‌جاری، حقوق گمرکی واردات انواع موبایل در سال ۱۴۰۲، بین ۴ تا ۳۰ درصد تعیین و ابلاغ شد.

به گزارش روز شنبه خبرنگار "اگزیم نیوز"، گمرک ایران با ابلاغ جدول تعرفه واردات گوشی تلفن همراه در سال جاری که از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت و معاونت حقوقی رییس جهور تهیه شده است، اعلام کرد: سود بازرگانی گوشی تلفن همراه که از ۲۱ خردادماه امسال افزایش یافته، تا اطلاع ثانوی براساس جدول ابلاغی خواهد بود.

برپایه این گزارش، گمرک ایران حقوق ورودی سایر گوشی ها از طریق رویه های دیگر را به جز رویه واردات تجاری، تا پایان سال جاری معادل ۳۰ درصد ابلاغ و اعلام کرد.

نگاهی به جدول جدید ابلاغی گمرک ایران درباره واردات کوشی های تلفن همراه در سال جاری نشان می دهد که حقوق گمرکی تلفن همراه هوشمند کمتر از ۱۰۰ دلار در سال جاری معادل ۴ درصد، ماخذ سود بازرگانی نیز ۲ درصد و مجموع حقوق ورودی نیز در این بخش ۶ درصد خواهد بود.

اگر گوشی های تلفن همراه هوشمند کمتر از ۱۰۰ دلار از طریق رویه های مسافری و پستی وارد کشور شوند، جمع حقوق گمرکی و سود بازرگانی معادل ۱۲ درصد است.

برای گوشی های تلفن همراه دارای صفحه کلید غیرلمسی نیز در رویه تجاری ۱۵ درصد و در رویه های مسافری و پستی، ۳۰ درصد حقوق ورودی در نظر گرفته شده است.

جمع حقوق ورودی گوشی های تلفن همراه هوشمند ۱۰۰ تا ۶۰۰ دلار در سال جاری معادل ۴ درصد و از رویه پستی و مسافری نیز ۸ درصد است. این میزان حقوق ورودی برای گوشی های دارای صفحه کلید غیرلمسی، ۱۵ درصد و در بخش مسافری و پستی نیز ۳۰ درصد خواهد بود.

جدول جدید حق گمرکی واردات گوشی موبایل در سال ۱۴۰۲

کد خبر 65686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =