ترانزیت خودرو از بندرلنگه به آسیای مرکزی نزدیک به ۶۳ هزار دستگاه رسید

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان گفت: ۶۲ هزار و ۸۱۷ دستگاه خودرو در بندر لنگه به عنوان چهار راه ترانزیت خودرو توسط ۹۴۸ فروند شناور فلزی به کشورهای آسیای میانه و عراق بارگیری و ارسال شد.

به گزارش روز شنبه اگزیم‌نیوز، مرتضی سالاری افزود: در مجموع حجم ترانزیت کالاهای نفتی و غیرنفتی در بنادر غرب هرمزگان در این بازه زمانی که عمده آن محموله خودرو بوده به ۱۴۸ هزار و ۶۹۰ تن رسید که در این بخش ۵۱ درصد افزایش به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به تخلیه و بارگیری سه میلیون و ۹۸۵ هزار و ۵۱۱ تن کالای نفتی و غیرنفتی در بنادر غرب، بیان کرد: از این میزان یک میلیون و ۷۳۹ هزار و ۴ تن به جابه‌جایی فرآورده‌های نفتی و ۲ میلیون و ۲۴۶ هزار و ۵۰۷ تن به کالاهای غیرنفتی اختصاص داشته است.

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان از صادرات ۲ میلیون و ۱۰۹ هزار و ۵۳۹ تن کالاهای نفتی و غیرنفتی در این مدت خبر داد و افزود: از مجموع صادرات نفتی و غیرنفتی انجام شده، یک میلیون و ۱۱۷ هزار و ۳۴۱ تن با افزایش ۲۸ درصدی مربوط به صادرات غیرنفتی و ۹۹۲ هزار و ۱۹۸ تن به صادرات نفتی اختصاص دارد.

سالاری گفت: از مجموع عملیات انجام شده، یک میلیون و ۴۵۲ هزار و ۱۰۷ تن فرآورده‌های نفتی و غیرنفتی به صورت رویه کابوتاژ (حمل و نقل ساحلی) در بنادر غرب استان جابه‌جا شده است.

صادرات بیش از ۲۴ هزار TEU کانتینر یخچالی

وی همچنین حجم صادرات کانتینر یخچالی از ابتدای سال جاری تاکنون از بنادر غرب در این استان را ۲۴ هزار و ۶۸۹ TEU اعلام کرد و افزود: در این مدت ۴۹ هزار و ۳۷۸ TEU کانتینر یخچالی در بنادر غرب تخلیه و بارگیری شده که در این بخش ۲۲ درصد افزایش به ثبت رسیده است.

بنادر غرب استان هرمزگان با ظرفیت ۳۰۰ کانتینر یخچالی چرخدار و ۱۲ رمپ مخصوص بارگیری جهت شناورهای حامل کانتینر یخچالی طلایه دار تخلیه و بارگیری و صادرات کالاهای یخچالی در بین بنادر ایران به شمار می‌رود.

کد خبر 65702

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 4 =