قراردادهای ریلی براساس مشوق‌های جدید منعقد می‌شود

مراسم الحاقیه قرارداد ماده ۱۲ فی مابین راه آهن جمهوری اسلامی ایران و ۱۶ شرکت سرمایه گذار صنعت ریلی با حضور مدیرعامل شرکت راه آهن برگزار شد که در نتیجه آن قراردادهای جدید ریلی از این پس بر اساس مشوق‌های جدید منعقد می‌شود.

به گزارش روز شنبه اگزیم‌نیوز، پس از امضای تفاهمنامه با شرکت بهینه‌سازی مصرف انرژی درباره شیوه‌نامه جدید ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید، امروز (شنبه) اولین سری الحاقیه قرارداد سرمایه‌گذاران ریلی بر اساس شیوه نامه جدید با حضور مدیرعامل شرکت راه آهن و سرمایه گذاران بخش ریلی در محل ایستگاه راه آهن تهران به امضا رسید.

این قرارداد عایدی در حدود ۲هزار میلیارد تومانی برای این ۱۶ سرمایه‌گذار خواهد داشت و در نتیجه انعقاد آن سرمایه‌گذاری در پروژه‌های ریلی با ریسک پایین و بسیار پر بازده خواهد بود.

«میعاد صالحی» در این مراسم که با نام نشست هم اندیشی با سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان صنعت ریلی در محل ایستگاه راه آهن تهران برگزار شد، گفت: گام مهمی در زمینه تامین مالی مطمین، سهل و ارزان برداشته شد و ماده ۱۲ بعد از سالها احیا شد و جان تازه‌ای در تمام بخش های ریلی دمیده شد.

وی گفت: از سال ۹۷ اجرای این ماده متوقف مانده بود و با تلاش انجام شده و با همکاری وزرای نفت و راه و تلاش سازمان برنامه امروز الحاقیه این قانون امضا و قراردادهای جدید بر اساس مشوق‌های جدید منعقد می‌شود.

به گفته صالحی با افزایش جذابیت سرمایه گذاری در بخش ریلی، به زودی شاهد جهش سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این حوزه راهبردی، افزایش تولید در این بخش و رونق قابل توجه در حمل و نقل ریلی کشور باشیم.

کد خبر 65712

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 11 =