نوبت دهی از مبداء برای پایانه مرزی آستارا راه اندازی شد

مدیرکل بین الملل سازمان راهداری گفت: سامانه نوبت دهی از مبداء برای پایانه مرزی آستارا راه اندازی شده و در حال حاضر ۱۰ درصد کامیون‌های عبوری می‌توانند از این سامانه استفاده کنند.

به گزارش روز شنبه اگزیم‌نیوز، جواد هدایتی درباره راه اندازی سامانه نوبت دهی کامیون‌های صادراتی در گمرکات کشور گفت: بعد اوج باری که از آبان ماه تا پایان سال و شرایط ترافیک در گمرک آستارا شاهد بودیم بنا به دستور وزیر راه و شهرسازی سامانه نوبت دهی مکانیزه با اولویت آستارا و مرزهای مهم کشور در دستور کار قرار دادیم.

هدایتی افزود: انجام این طرح در ۵ مرحله طراحی شده که در قدم اول طراحی ارتباطی رادیویی بین پایانه بار و مرزی بوده که با سرمایه گذاری اولیه ۲۵۰ میلیون تومان انجام شد ه است. در مرحله دوم هم مدیریت مرز در پایانه بار بوده که به صورت مدل کسب و کار طراحی و انجام شده است.

وی گفت: در مرحله سوم نیز باید می‌توانستیم با سامانه‌های ارتباطی و اطلاعاتی سازمان راهداری و گمرک ارتباط برقرار کنیم که با کمک گمرک این ارتباط در ماه‌های گذشته انجام شد و بر این اساس وارد مرحله چهارم شدیم.

مدیرکل بین الملل سازمان راهداری اظهار داشت: مرحله چهارم راه اندازی سامانه نوبت دهی در مرز آستارا بوده که از امروز سامانه نوبت دهی عملیاتی شده است.

وی با اشاره به تعداد کامیون‌های ترانزیتی که از این سامانه نوبت دهی استفاده می کنند، گفت: در حال حاضر روزانه ۲۰ دستگاه یعنی حدود ۱۰ درصد دستگاه که از مبادی داخل کشور به مقصد آستارا وارد می‌شوند، از سامانه نوبت دهی استفاده می‌کنند.

هدایتی گفت: تمام ۱۰۰ درصد رانندگانی که به مرز آستارا مراجعه می‌کنند، نمی‌توانند از این سامانه استفاده کنند، چون بخش عمده‌ای از ناوگان ترانزیتی ورودی به مرز آستارا عمدتا به صورت محلی به انبارها و سردخانه‌های مجاور این مرز وارد می شوند و نیازی به مدیریت سفر ندارند بنابراین در آینده نیز فقط حدود ۳۰ درصد از کامیون‌های ترانزیتی می‌تواننداز سامانه نوبت دهی آستارا استفاده کنند.

کد خبر 65721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 8 =