انجام خرده فروشی در مرز ماهیرود خراسان جنوبی ابلاغ شد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی اعلام کرد: انجام خرده فروشی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت برای مرز ماهیرود ابلاغ شده‌ است.

به گزارش روز دوشنبه اگزیم‌نیوز، جواد اشرفی روز دوشنبه در جلسه کارگروه توسعه صادرات و شورای ساماندهی مبادلات مرزی خراسان جنوبی افزود: با این ابلاغ میزان خرده فروشی برای هر سرپرست خانوار در استان ماهانه ۴۰۰ دلار خواهد بود.

وی عنوان کرد: همه دستگاه‌های مرتبط با موضوع صادرات باید تلاش خود را در راستای توسعه صادرات به کشورهای مختلف بکار گیرند چرا که خط قرمز مدیریت استان است.

معاون استاندار خراسان جنوبی از دستگاه‌های متولی خواست که روند صادرات کالا به کشور افغانستان را با کار تیمی، همدلی و همراهی تسهیل کنند.

وی گفت: تسریع فرآیندها، توسعه زیرساخت‌ها و برگزاری نمایشگاه و اتاق‌های مشترک از جمله راهکارهای توسعه صادرات خراسان جنوبی است.

اشرفی افزود: دستگاه‌های متولی راهکارهای توسعه صادرات را به استانداری ارسال کنند تا با بکارگیری آن، توسعه صادرات را از مرز استان رقم بزنیم.

وی تاکید کرد: استقرار کنسولگری افغانستان در بیرجند توسط دستگاه‌های متولی در استان پیگیری شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: نیروی اداره کل استاندارد استان برای نمونه گیری از مشتقات نفتی باید در منطقه ویژه اقتصادی مستقر شود.

وی با اشاره به اینکه سند توسعه صادرات در خراسان جنوبی نداریم افزود: باید نسبت به تدوین این سند با همراهی دستگاه‌های متولی اقدام کنیم.

خراسان جنوبی دارای چهار بازارچه مرزی است و این استان در شهرستان‌های سربیشه، نهبندان، درمیان و زیرکوه به طول ۳۳۱ کیلومتر با کشور افغانستان مرز مشترک دارد.

فعال‌ترین مرز استان در سال‌های اخیر مرز ماهیرود شهرستان سربیشه بوده و سومین معبر رسمی ایران با افغانستان در کنار مرز دوغارون خراسان رضوی و مرز میلک سیستان و بلوچستان شناخته می‌شود.

کد خبر 65794

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =