بیش از ۴۱ میلیارد مترمکعب گاز از منطقه ۶ به سراسر کشور منتقل شد

سرپرست منطقه ۶ عملیات انتقال گاز گفت: ۴۱ میلیارد و ۲۶۰ میلیون متر مکعب گاز از سال ۱۴۰۰، ابتدای دولت سیزدهم تاکنون از این منطقه به داخل کشور منتقل شده است.

به گزارش اگزیم‌نیوز از روابط عمومی منطقه ۶ عملیات گاز، رضا رفیعی روز چهارشنبه در این خصوص افزود: تحویل گاز در بیش از ۱۴۵ ایستگاه اندازه گیری گاز تحت پوشش و نظارت این منطقه به شرکت‌های گاز استان هرمزگان، کرمان، سیستان و بلوجستان، نوب یزد و شرق فارس انجام می‌شود.

وی به مبادی تولید و تامین گاز انتقالی به منطقه ۶ عملیات انتقال گاز اشاره و بیان کرد: گاز انتقالی از طریق خط لوله ۵۶ اینچ هفتم سراسری، ۴۲ اینچ ارسنجان رفسنجان منشعب از خط چهارم سراسری و همچنین پالایشگاه گاز سرخون و قشم، پالایشگاه گاز هنگام و تاسیسات گورزین صورت می‌گیرد.

سرپرست منطقه ۶ عملیات انتقال همچنین با توجه به شروع زود هنگام گرما در جنوب و جنوب شرقی کشور یادآورشد: امسال شاهد انتقال بی‌سابقه حجم گاز به بیش از ۲ میلیارد مترمکعب در ۲ ماه متوالی در خرداد و تیرماه بوده‌ایم.

رفیعی ادامه داد: این امر افزایش ۱۶.۵ درصدی حجم انتقال گاز در چهارماهه نخست سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل را به دنبال داشته است.

وی با اشاره به اینکه از مجموع گاز انتقالی بیش از ۹۰ درصد حجم گاز انتقال داده شده توسط نیروگاه‌ها و مجتمع‌های صنعتی و سایر صنایع مصرف شده و ۱۰ درصد نیز به مصارف تجاری و خانگی اختصاص یافته است.

این مسوول ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۲۰ نیروگاه و ۳۷ مورد صنایع از جمله پالایشگاه‌ها، صنایع فولادی، معدنی در ۲۷ درصد از پهنه خاکی کشور در حوزه راهبری این منطقه انرژی پاک گاز را دریافت می‌کنند.

کد خبر 65860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 3 =