خاندوزی: میراث‌دار نظام اجرایی هستیم که در خدمت تولید نبود

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه ما میراث‌دار نظام اجرایی هستیم که در خدمت تولید نبوده است، گفت: هیچ تولیدکننده ای را معطل بروکراسی اداری دستگاه ها نخواهیم گذاشت.

به گزارش اگزیم نیوز، سیداحسان خاندوزی که امروز(پنجشنبه)به اسلامشهر سفر کرده بود، پس از بازدید از چند واحد تولیدی و خدماتی و حضور سرزده در یکی از شعبه های بانک صادرات به میان فعالان اقتصادی این شهرستان رفت.

وی پس از شنیدن مشکلات این فعالان اقتصادی، اظهار داشت: امروز بازدیدی از واحدهای تولیدی و کارخانه ها داشتیم و برای جلسه امروز هم از شخص فرماندار و نماینده مجلس تشکر می کنم.

خاندوزی خطاب به فعالان اقتصادی اسلامشهر گفت: واقعیت این است که ما میراث دار شرایطی در نظام اداری و اجرایی کشور به معنای عام هستیم که مجموعه دستگاه های در خدمت تولید نبودند و برای آنها مهم نبوده که رضایت تولید کننده جلب شود.

وی افزود: این عدم هم راستایی جهت گیری دستگاه های اجرایی با تولیدکنندگان در کشوری که عمده درآمدش از نفت بوده است، متاسفانه تبدیل به یک فرهنگ رسوخ کرده شد، اما در دولت سیزدهم که هم رهبر معظم انقلاب و هم رییس جمهور بر تولید تاکید دارند، ما این قضیه را به جد پیگیری می کنیم.

وی خطاب به این تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی گفت: خواهش می کنم صبورانه دولت را همراهی کنید تا درگاه ملی مجوزها به صورت کامل فعال شود؛ باید مشخص شود چه روزی مدارک تولید کننده بارگذاری می شود و چند روز کار تولید کننده راکد مانده است.

کار تولید کننده باید در کوتاه‌ترین زمان انجام شود

وزیر اقتصاد افزود: اگر دستگاهی به وظیفه خود عمل نکند دیگر دولت تولید کننده را معطل یک دستگاه نمی کند و تا پایان سال این کار را تکمیل خواهیم کرد.

وی ادامه داد: عمده مصادیقی که در جلسه امروز با شما مطرح شد، همین موضوع و گیر و دار بروکراسی اداری بوده است.

خاندوزی گفت: در این جنگ ما در کنار شما تولیدکنندگان هستیم و باید کار تولید کننده با سرعت، بدون دادن رشوه و در کوتاه‌ترین زمان انجام شود.

وزیر اقتصاد در مورد تسهیلات بانکی هم خاطرنشان کرد: تولید کننده ای که سالیان سال فعال و خوشنام است اما درگیر ضمانت بوده باید مشکلاتش رفع شود؛ جهت گیری باید به صورتی باشد که تسهیلات به صورت ساده و تعداد تقسیط ها بیشتر باشد و از یاد نبریم که نباید تولید کننده را در اول راه تولید به لحاظ مادی ضعیف کنیم.

وی افزود: برخی موانع خودساخته شبکه بانکی مثلا سقف سنی برای دریافت تسهیلات هم گذاشته شده که باید گفت همین الان هم قید و بندهای زیادی در تسهیلات داریم.

خاندوزی در مورد قطعی برق که گلایه برخی صنعتگران هم است، گفت: متاسفانه ناترازی در تولید و مصرف برق داریم و دولت سعی می کند که این موضوع را مدیریت کند اما حتما باید قطعی برق همراه با اطلاع رسانی باشد که تولیدکنندگان بیشتر از این متضرر نشوند و این موضوع را به وزیر نیرو خواهم گفت.

وی در مورد اسلامشهر هم خاطرنشان کرد: ظرفیت های اسلامشهرها کم نظیر است و اگر برنامه ریزی صنعتی و کشاورزی دقیقی می داشتیم می توانستیم از ظرفیت اسلامشهر به اندازه یک استان بهره ببریم.

خاندوزی در زمینه مالیات های واحدهای تولید هم تصریح کرد: بدهی های مالیاتی تولید کنندگان هم باید به صورتی وصول شود که یک روز هم تولید و کار واحد تولیدی متوقف نشود.

اسلامشهر با ۶۰۰ هزار نفر جمعیت در جنوب غرب تهران قرار دارد.

کد خبر 65892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 6 =