پرداخت ۱۲۸ هزار میلیار تومان یارانه برای خرید ۹ میلیون تُن گندم

معاون بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران، گفت: ۱۲۸ هزار میلیار تومان یارانه برای خرید ۹ میلیون تُن گندم پرداخت می‌شود.

به گزارش روز یکشنبه اگزیم‌نیوز از شرکت بازرگانی دولتی ایران، حیدرعلی نصر با تأکید بر اینکه ۱۳۵ استاندارد ملی در ارتباط با گندم، آرد و نان وجود دارد و موضوع نان به عنوان پُرمصرف‌ترین ماده غذایی و منبع اصلی تغذیه مردم کشورمان از لحاظ ساختاری باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد، افزود: با توجه به بالا رفتن قیمت مواد مختلف غذایی، مصرف آرد کشور یک درصد افزایش یافته است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود، استفاده از نان کامل و تأثیر آن بر بهبود کیفیت تغذیه مردم را مورد تأکید قرار داد و گفت: حفظ دستوری قیمت نان با توجه به خروج نیروهای کیفی از صنعت نان و نانوایان ماهر از نانوایی‌ها، به مرور زمان نه تنها به این صنعت که به خود مردم لطمه می‌زند.

عضو هیات مدیره شرکت بازرگانی دولتی ایران در این جلسه با تأکید بر اینکه در مدارس معتبر اقتصادی دنیا، فرآیند حساس کار تبدیل گندم به نان به عنوان یک مدل پیچیده اقتصادی تدریس می‌شود، خاطرنشان کرد: برای خرید ۹ میلیون تُن گندم خریداری شده از کشاورزان عزیز، ۱۳۵ هزار میلیارد تومان پرداخت می‌شود در صورتی که سقف درآمدی که از این میزان گندم دریافت می‌شود، حداکثر ۷ هزار میلیارد تومان است و به عبارتی، مابه‌التفاوت ۱۲۸ هزار میلیارد تومانی آن در قالب یارانه دولت به مردم پرداخت می‌شود.

براساس این گزارش، علیرضا کریمی رئیس کانون هماهنگی دانش، صنعت و باز زنجیره گندم، آرد و نان، اهمیت نگاه ارزشی به جایگاه نان و ضرورت حرکت از مسائل کمّی به سمت و سوی مباحث کیفی در بحث نان را مورد تأکید قرار داد و یادآور شد: مباحثی همچون بهداشت نانوایی‌ها، تکریم دست‌اندرکاران نان، طبقه‌بندی کیفی گندم و داشتن دغدغه و تعصب نسبت به نان از موضوعاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

گفتنی است، همایش سراسری تکریم نان همزمان با پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت غلات، آرد و نان (IBEX) در روز شنبه هجدهم شهریور با حضور مدیران و کارشناسان دولتی و دست‌اندرکاران صنف و صنعت در زنجیره گندم، آرد و نان در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

کد خبر 65985

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 6 =