علی‌آبادی: واحدهای صنعتی توان شکستن تحریم را دارند

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: واحدهای صنعتی کشور امکان، توان و مهارت شکستن تحریم های ظالمانه دشمن را دارند.

به گزارش روز یکشنبه اگزیم‌نیوز، عباس علی آبادی شامگاه شنبه در نشست با فعالان اقتصادی همدان با بیان آنکه هر مساله و مشکلی را می توان با داشتن راهبردی مشخص حل کرد، افزود: واحدهای تولیدی به جای رقابت با بازارهای داخلی باید به رقابت با بهترین تولید و عرضه کنندگان کالا در جهان بپردازند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: واحدهای تولیدی بی توجه به تحریم ها باید با همفکری راه حل های مناسب برای رفع مشکلات پیش رو پیدا کنند چرا که "ما می توانیم" تفکر انقلاب اسلامی است و ملت ایران شایستگی، توان و لیاقت این کار را دارند.

علی آبادی گفت: هیچ بن بست و محدودیتی برای شکستن تحریم ها و رفع مشکلات پیش روی واحدهای اقتصادی وجود ندارد و ملت ایران توان حل همه مسایل را دارند.

وی با تاکید بر اینکه در استفاده از انرژی مردمی اسراف کار هستیم، اظهار داشت: مصرف یک میلیارد مترمکعب گاز، یک میلیارد کیلووات برق و ۱۰۰ میلیارد مترمکعب آب در سال نشان از اسراف کار بودن است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: کل ارز نیمایی، تالار اول و دوم ۷۰ میلیارد دلار است درحالیکه ۴۰۰ میلیارد دلار یارانه در کشور مصرف می شود.

علی آبادی، با عنوان اینکه با تمام ظرفیت علمی و پژوهشی اما در مصرف انرژی بدترین هستیم، افزود: راه حل های منطقی و مردم پسند از جنبه فنی و اقتصادی برای رفع مشکلات موجود است.

وی اضافه کرد: در تولید و مصرف برق بهره وری درست نیست چرا که در تولید برق قانون تبدیل سیکل ساده به ترکیبی عملی نشده است در حالیکه استفاده یک واحد از سیکل ترکیبی موجب صرفه جویی ۳۰۰ میلیون لیتر گازوئیل می شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: سهم آب پیش بینی شده برای صنعت باید افزایش یابد با این توضیح که سهم صنعت در تولید ناخالص داخلی(جی.دی.پی) ۳۰ درصد اما سهم آن در خاموشی ها ۶۰ درصد است.

علی آبادی ادامه داد: در حوزه برق باید دنبال ذخیره سازی انرژی در بخش خانگی رفت و هر خانه باید چهار کیلو وات ساعت برق ذخیره کند.

وی با بیان اهمیت توجه به محیط زیست افزود: باید به محیط زیست احترام گذاشت چرا که به علت افزایش آلودگی ها دیگر در برخی شهرهای بزرگ امکان زندگی وجود ندارد.

وزیر صمت با بیان آنکه برای زندگی و سلامت مردم باید به سمت ایجاد تحول رفت که در این راستا خودروهای برقی خودروی آینده نیست بلکه خودروی امروز است، گفت: باید تصدی گری را کنار گذاشت و همه چیز را مردمی کرد چرا که بنگاه های دولتی و اقتصاد را نباید دولتی کرد بلکه باید به سمت مردمی شدن پیش رفت.

کد خبر 66169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 15 =