خط انتقال آب از خلیج فارس؛ محرک توسعه و ثروت آفرینی صنایع معدنی نواحی مرکزی

مدیرعامل شرکت تأمین و انتقال آب خلیج فارس، اقدامات و برنامه های این شرکت برای تامین آب صنایع معدنی را اعلام کرد.

به گزارش روز یکشنبه اگزیم‌نیوز از ایمیدرو، احسان انصاری با اشاره به اینکه نخستین ابَر پروژه انتقال آب از خلیج فارس به فلات مرکزی ایران توسط این شرکت(WASCO) انجام شده، تصریح کرد: در خط نخست، ۱۳۰ میلیون مترمکعب آب در سه قطعه به طول ۸۳۰ کیلومتر تحویل صنایع معدنی بزرگ این کشور شد.

وی با یادآوری اینکه شرکت تأمین و انتقال آب خلیج فارس در سال ۱۳۹۲ توسط شرکت های معدنی و صنعتی گل گهر، شرکت ملی صنایع مس ایران و شرکت معدنی و صنعتی چادرملو تأسیس شد، اظهار داشت: شرکت های مذکور برای اجرای طرح های توسعه خود نیاز مبرمی به آب داشتند که با مطالعات صورت گرفته، بهترین گزینه برای دسترسی به آب پایدار، انتقال آب از خلیج فارس شناسایی شد.

وی با بیان آنکه هرچند در ابتدا این طرح، جاه طلبانه و امری محال به نظر می رسید اما با همکاری سهامداران و راهبری ایمیدرو، خط نخست انتقال آب، به واقعیت پیوست و افتتاح شد، افزود: با این خط انتقال آب، شرکت های سهامدار، نیروی مضاعفی برای اجرای طرح های توسعه خود گرفته اند و با اجرای این طرح ها ثروت آفرینی از منابع خدادادی، رنگ جدی¬تری به خود گرفته است.

وی ضمن تقدیر از اقدامات سرپرست هیات عامل ایمیدرو، گفت: این سازمان به صورت مستمر پیگیر پروژه های انتقال آب و رفع چالش های موجود است.

انتقال آب به مناطق کم برخوردار هرمزگان

انصاری همچنین خبر داد: در راستای مسئولیت های اجتماعی، این شرکت متعهد شده است که سالانه ۵۰ میلیون مترمکعب آب را تقدیم مناطق کم برخوردار استان هرمزگان کند. به گفته وی تاکنون شهرهای بندرخمیر، رضوان و شهر علوی از این ماده حیاتی برخوردار شده اند.

مدیرعامل وسکو ادامه داد: با اجرایی شدن این طرح، صنایع متعدی در فلات مرکزی کشور خواستار بهره گیری از این آب برای گسترش کسب و کار خود شده اند که این شرکت، در حال برنامه ریزی و اجرای انشعاب از کریدور حیات بخش خلیج فارس به صنایع متقاضی است که خود عاملی برای توسعه این مناطق خواهد بود.

وی تاکید کرد: شرکت مأموریت دیگری یافته تا ۲۰۰ میلیون مترمکعب آب در سال را در اقدامی دیگر، به صنایع و معادن مناطق مرکزی ایران انتقال دهد که این مهم با همکاری مسئولان وزارت صمت و ایمیدرو میسر خواهد بود.

کد خبر 66191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =