مبارزه با فرار مالیاتی، پیش نیاز برقراری عدالت مالیاتی

رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور مبارزه با فرار مالیاتی را پیش‌نیاز امر برقراری عدالت مالیاتی عنوان کرد و گفت: بخشی از بی‌عدالتی موجود نشات گرفته از نظام سنتی مالیات ستانی است که اجرایی شدن قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان، روش مالیات ستانی را در کشور تغییر می‌دهد.

به گزارش اگزیم‌نیوز روز یکشنبه از سازمان امور مالیاتی، سید محمدهادی سبحانیان در نشست هم‌اندیشی واحدهای اجرایی بازرسی، مبارزه با فرار مالیاتی و پول‌شویی کشور، گسترش چتر مالیاتی و انجام اصلاحات در نظام حقوقی مالیات ستانی برای تأمین درآمدهای پایدار مالیاتی را ضروری دانست و افزود: اعمال هرگونه فشار به مؤدیان شناسنامه‌دار و تولیدکنندگان برای تأمین این نوع درآمد پذیرفتنی نیست.

وی بیان کرد: باید اخذ مالیات از دانه‌درشت‌ها، شرکت‌های بزرگ و هلدینگ‌های چند هزار میلیارد تومانی صورت گیرد که این امر نیازمند ایجاد سقف معافیت مالیاتی برای شرکت‌های بزرگ و حمایت از جانب مجلس شورای اسلامی و حاکمیت است.

سبحانیان مبارزه با فرار مالیاتی را پیش‌نیاز امر برقراری عدالت مالیاتی عنوان کرد و گفت: بخشی از بی‌عدالتی موجود نشات گرفته از نظام سنتی مالیات ستانی است که گذار از آن، مستلزم عبور از این نظام سنتی است و این حرکت که در حال حاضر با اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان دنبال می‌شود، نیازمند عزم و اراده در سازمان و همراهی مردم و همه ارکان در سطح حاکمیت است.

رئیس سازمان مالیاتی با بیان اینکه ما باید هم به صورت موردی و مصداقی و هم به صورت فرایندی با فرار مالیاتی مبارزه کنیم، اظهار داشت: مهم‌ترین مسیر، اصلاحات نهادی و فرایندی است که با گذار از نظام مالیات ستانی سنتی به نظام مالیاتی هوشمند و مبتنی بر صورتحساب‌های الکترونیکی صورت می‌پذیرد که این امر هم به جلوگیری از فرار مالیاتی و هم به برقراری بیش از پیش عدالت مالیاتی می‌انجامد.

معاون وزیر اقتصاد با اشاره به اینکه روزانه شاهد پیشرفت‌های قابل توجه در زمینه اجرای مؤثر قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان هستیم، تصریح کرد: با اجرای صحیح قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان، پارادایم مالیات ستانی در کشور تغییر می‌کند. در پارادایم جدید که منجر به رضایت بیش از پیش در مؤدیان می‌شود، اصل بر صحت ادعا و ابراز مؤدی است به شرطی که به تکالیف خود به درستی عمل کرده باشد.

کد خبر 66199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 2 =