فروش ۱.۴ هزار میلیارد تومان اوراق در چهارمین حراج ۱۴۰۲/ تسویه ۷۵ همت بدهی در ۵ماه نخست سال

چهارمین هفته عرضه اوراق مالی اسلامی منتهی به یکم شهریورماه برگزار شد که طی آن ضمن برگزاری حراج و اخذ سفارش‌های خرید اوراق از متقاضیان در سامانه‌های بازار بین‌بانکی کارگزاری بانک مرکزی و مظنه‌یابی شرکت مدیریت فناوری بورس تهران مبلغ ۱.۴۵۵ هزار میلیارد تومان اوراق مرابحه عام فروخته شد.

به گزارش روز پنجشنبه اگزیم نیوز از وزارت اقتصاد، در ادامه اقدامات وزارت امور اقتصادی و دارایی برای تأمین مالی اقتصاد کشور با هدف کاهش تبعات تورمی، خزانه‌داری کل کشور در سال جاری نسبت به انتشار اوراق مرابحه عام به مبلغ ۳۵ هزار میلیارد تومان و عرضه آن اقدام کرد که پس از اخذ سفارش‌های خرید اوراق از متقاضیان یادشده در سامانه‌های بازار بین‌بانکی کارگزاری بانک مرکزی و مظنه‌یابی شرکت مدیریت فناوری بورس تهران و همچنین عرضه عمومی در چهارمین هفته عرضه اوراق در مجموع مبلغ یک هزار و ۴۵۵ میلیارد تومان اوراق به صورت نقدی از محل فروش اوراق تأمین شد.

براساس این گزارش تاکنون در مجموع ۲۰ هزار و ۶۹۹ میلیارد تومان از طریق انتشار اوراق نقدی، حدود ۷۲ درصد از طریق بازار پول و ۲۸ درصد از طریق بازار سرمایه تأمین مالی شده است.

در مقابل مبلغ تامین شده از طریق انتشار اوراق نقدی در سال جاری به مبلغ ۲۰ هزار و ۶۹۹ میلیارد تومان، تا کنون مبلغ ۷۵ هزار و ۱ میلیارد تومان توسط خزانه‌داری کل کشور برای تسویه اصل و فرع اوراق در سال جاری پرداخت شده است. مجموع نقدینگی جذب شده توسط دولت از طریق انتشار اوراق نقدی به شرح جدول ذیل معادل منفی ۵۴ هزار و ۳۰۲ میلیارد تومان است.

فروش ۱.۴ هزار میلیارد تومان اوراق در چهارمین حراج ۱۴۰۲/ تسویه ۷۵ همت بدهی در ۵ماه نخست سال

کد خبر 66336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 3 =