افتتاح مجتمع سنگ صادراتی آرا بَرد در لرستان

مجتمع تولید سنگ صادراتی آرا بَرد با حضور خاندوزی، وزیر اقتصاد، فرهاد زیویار، استاندار لرستان، معاون امور اقتصادی استاندار، معاون سیاسی، امنیتی، اجتماعی استاندار، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان و جمعی از مسئولان استانی افتتاح شد.

به گزارش روز شنبه اگزیم‌نیوز، مجتمع سنگ صادراتی آرابرد با یک‌هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری ریالی و پنج میلیون به صورت ارزی با اشتغال‌زایی ۴۰ نفر امروز چهارم شهریورماه افتتاح شد.

شرکت آرابَرد غرب در زمینی به مساحت ۴۰ هزار متر مربع در شهر خرم‌آباد به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده سنگ و مصنوعات سنگی با هدف ایجاد اشتغال و فرآوری انواع سنگ‌های ساختمانی صادراتی (ماربل، تراورتن، گرانیت و…) با ظرفیت تولید سالانه ۵۳۰ هزار مترمربع ایجاد شد.

در آیین افتتاح این شرکت کرمی عالم، سرمایه‌گذار مجتمع سنگ صادراتی آرا برد، گفت: تولید یک عشق می‌طلبد، یعنی در هر مسیر و باوری عشق نباشد به نتیجه نمی‌رسد.

وی با بیان آنکه مجتمع سنگ صادراتی آرابرد با ۱۰۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری ریالی و ۵ میلیون به صورت ارزی با اشتغال‌زایی ۴۰ نفر افتتاح شد، افزود: شرکت آرابَرد غرب در زمینی به مساحت ۴۰ هزار متر مربع در شهر خرم‌آباد به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده سنگ و مصنوعات سنگی با هدف ایجاد اشتغال و فرآوری انواع سنگ‌های ساختمانی صادراتی (ماربل، تراورتن، گرانیت و…) با ظرفیت تولید سالانه ۵۳۰ هزارمترمربع ایجاد شد.

وی ادامه داد: پس از تحقیقات فراوان و سفر به کشورهای مختلف به نتیجه رسیدیم می‌توانیم محصولاتمان را به درستی فراوری و تولید کنیم که تجهیزات مورد نیاز را خریداری کرده و پس از حل مشکلات کارخانه راه‌اندازی شد.

کرمی عالم افزود: این مجتمع به راحتی به اینجا نرسیه بلکه حاصل عمر، تلاش، کوشش و مشارکت بانک ملی و همراهی و همدلی مسئولان استانی و بانک عامل و کلیه عواملی به ویژه سازمان صمت لرستان بود.

سرمایه‌گذار مجتمع سنگ صادراتی آرا برد، گفت: متولی ما صنعت است بیشتر با مجموعه صمت ارتباط داریم، چه مسیرهایی باید طی شود تا یک واحد تولیدی پا بگیرد که اگر نگاه صادراتی در پس قضیه نباشد مطمئناً موفق نخواهد شد.

وی افزود: برای اینکه ما بتوانیم واحدهای صادراتی محور را بیشتر حمایت کنیم باید یک سری مشوق‌های تولیدی را نسبت به سایر کسب و کارهای دیگر بهتر ببینیم، حقیقت امر این است سرمایه‌گذاری در بخش تولید نیازمند حلاوت و شیرینی و مشوق‌هایی است که اگر نباشد من سرمایه‌گذار ترجیح می‌دهم سرمایه را در کارهای دیگر که س. د آن چند ده برابر این واحد تولیدی است بپردازیم.

کرمی عالم بیان کرد: به مشوق‌هایی نیاز داریم، مخصوصاً برای لرستان کم‌برخوردار، از هر ابعادی بخواهیم استفاه کنیم به تسهیلات ارزان قیمت برای تولید و برای بخش کم‌برخوردار لرستان ببینیم، اگر این را بیشتر ببینیم سرمایه‌گذاران غیربومی بیشتری با نگاه بومی در این عرصه حضور پیدا خواهند کرد.

سرمایه‌گذار مجتمع سنگ صادراتی آرا برد، گفت: چشم‌انداز این کارخانه را حتی قبل از احداث با خرید زمین‌های اطراف این کارخانه برای توسعه مجتمع صنعت سنگ غرب کشور دیدم که بتوانیم اینجا را به یک پایلوت برای صادرات محصولات سنگی استان‌های همجوار و مخصوصاً لرستان تبدیل کنیم.

وی با بیان آنکه محصولات کانی غیرفلزی یعنی سنگ لرستان در دنیا تعریف شده و جز برندهای تعریف شده سنگ است، افزود: انتظاری که داریم اگر تولید را حمایت کنیم چرخ‌های اقتصادی مملکت بهتر می‌چرخد.

کد خبر 66396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 14 =