افزایش سرمایه بانک­‌های توسعه‌­ای ضروری است

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: توسعه پروژه‌­های اقتصادی در گرو افزایش سرمایه بانک‌­ها به ویژه بانک‌­های توسعه است.

به گزارش اگزیم نیوز، مهدی طغیانی روز سه شنبه در حاشیه مراسم افتتاح از نیروگاه خورشیدی «جرقویه۲» در هفته دولت با تاکید بر اهمیت سودآور بودن سرمایه‌گذاری در حوزه برق و انرژی، اظهار داشت: سرمایه‌گذاران اعم از بخش خصوصی و بانک‌ها باید اطمینان کافی از سودآوری پروژه‌ها به ویژه حوزه برق و انرژی داشته باشند.

وی با اشاره به حساسیت موضوع انرژی به عنوان چالشی بزرگ، افزود: نقش بانک توسعه صادرات ایران در پیشبرد اهداف توسعه‌ای در حوزه برق و انرژی، مهم و کلیدی است.

به گفته طغیانی، مصرف سالیانه برق، حدود ۵ تا ۶ درصد رشد دارد که امسال با توجه به گرمای بی سابقه این عدد به ۶.۵ درصد رسید؛ این در حالی است که میزان رشد تولید برق کشور به طور میانگین بین سه تا چهار درصد است.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس، تاکید کرد: سرمایه‌گذاری در حوزه برق و انرژی باید سودآور باشد تا سرمایه‌گذاران و بانک‌ها با فراغ بال وارد این حوزه شوند.

طغیانی افزود: موضوع افزایش سرمایه بانک‌های توسعه‌ای با هدف ارتقا قدرت تسهیلات‌دهی این بانک‌ها در کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح شده و با جدیت دنبال می‌شود.

وی، تورم را یکی از عوامل ناامنی در سرمایه‌گذاری دانست و گفت: دولت سیزدهم تلاش‌ها و اقدامات خوبی در راستای مهار تورم انجام داده و در ماه‌های اخیر نیز نرخ تورم نزولی شده و به شرط اینکه جهش جدیدی در نرخ ارز ایجاد نشود، آرامش در این حوزه را در آخر سال جاری شاهد خواهیم بود.

کد خبر 66518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 7 =