بذرپاش: توسعه زیرساخت‌های بندری از اولویت‌های مهم دولت سیزدهم است

وزیر راه و شهرسازی گفت: توسعه زیرساخت‌های بندری کشور به ویژه در بندر امام (ره) از اولویت‌های اصلی این دولت سیزدهم است.

به گزارش اگزیم‌نیوز، مهرداد بذرپاش روز سه‌شنبه در حاشیه افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۲۶ پروژه بندری اظهار داشت: امروز علاوه بر افتتاح چندین پروژه بندری، ابعاد مختلف سرمایه گذاری‌های جدیدی که باید در این بندر انجام شود، مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: بندر امام تا قبل از دولت سیزدهم، ظرفیت بارگیری و تخلیه ۳۵ میلیون تن کالای اساسی در سال را داشت که با سرمایه‌گذاری به عمل آمده در این دولت، ظرفیت تخلیه و بارگیری کالا در بندر به ۴۵ میلیون تن رسیده است.

بذرپاش با بیان اینکه حدود ۸۰ درصد کالای اساسی کشور از این بندر تخلیه و بارگیری می شود، گفت: یکی از مشکلاتی که در بخش کالای اساسی وجود داشت سرعت حمل کالا به نقاط کشور بود که امروز با افتتاح انبارهای مکانیزه، ظرفیت تخلیه بار از کشتی‌ها به نصف کاهش یافت.

وی اعتبار کل پروژه هایی که امروز در بندر امام افتتاح و یا کلنگ‌زنی شد را حدود ۶۰ هزار میلیارد ریال عنوان‌کرد و افزود: یکی از پروژه های مهمی بندر امام، انبار غلات مکانیزه به ظرفیت سه میلیون تن است که امیدوارم تا سال آینده این میزان به ۹ میلیون تن برسد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به پروژه انبارهای متصل به خطوط ریلی در بندر امام گفت: با اجرای این پروژه ها، تمام ۳۸ هزار مترمربع انبار موجود در بندر امام به خطوط ریلی دسترسی پیدا می‌کنند.

بذرپاش گفت: یکی از مشکلات این بندر، ضایعات موجود از شناورها بود که علاوه بر هزینه نگهداشت، مشکلات زیست محیطی به همراه داشت؛ با افتتاح پروژه جدید در بندر امام بخش زیادی از این ضایعات به فرآورده‌های قابل استفاده تبدیل خواهد شد.

وی افزود: بندر امام همواره با کمبود گاز مواجه بود که با سرمایه گذاری بیش از یک هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال و ۱۵ کیلومتر لوله کشی گاز، بخش زیادی از نیازهای بندر رفع می شود.

وزیر راه و شهرسازی گفت: بندر امام یکی از شاهراه‌های اصلی کریدوری کشور در هدف گذاری شمال به جنوب غرب کشور است و کالاهای اساسی از این بندر به سایر نقاط کشور منتقل می شود. همچنین طی ۲ ماه آینده بندر کاسپین نیز به بهره برداری خواهد رسید که از این طریق، خطوط ریلی از رشت به کاسپین (دریا به دریا) وصل می شود.

وی با بیان اینکه تکمیل زنجیره ریلی و جاده ای کشور در دستور کار است افزود: باید در چند استان سرمایه گذاری بیشتری انجام دهیم تا کالای اساسی به راحتی و در کوتاه ترین زمان از بندر امام به سایر نقاط کشور حمل شود.

وزیر راه و شهرسازی گفت: ما در کنار زیرساخت های بندری که روز به روز در حال توسعه است، آماده واگذاری بخش زیادی از بنادر هستیم و در کنار آن شبکه چند وجهی ریلی و جاده ای را تکمیل خواهیم کرد.

کد خبر 66527

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 13 =