رشد ۵۲ درصدی درآمدهای مالیاتی در ۵ ماهه اول سال/ وصول ۶۵ همت مالیات در مرداد

براساس اعلام سازمان امور مالیاتی، درآمدهای مالیاتی ۵ ماهه نخست سال جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل رشد ۵۲ درصدی را نشان می دهد.

به گزارش روز چهارشنبه اگزیم‌نیوز، سازمان امور مالیاتی کشور جزئیات درآمدهای مالیاتی پنج ماهه سال جاری را اعلام کرد؛ در پنج ماهه سال‌جاری در مجموع بالغ بر ۲۸۲ هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی وصول شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل (۱۸۵ هزار میلیارد تومان)، رشد ۵۲ درصدی و نسبت به بودجه مصوب تحقق نود درصدی (۹۰درصد) را نشان می دهد.

بنابر این گزارش، در پنج ماهه نخست سال جاری بیش از ۱۸۰ هزار میلیارد تومان از محل درآمدهای مالیات‌های مستقیم وصول شده که مشتمل بر مالیات بر اشخاص حقوقی با ۱۱۱ هزار میلیارد تومان، مالیات بر درآمدها با ۵۷ هزار میلیارد تومان، مالیات بر ثروت با ۱۲ هزار میلیارد تومان می باشد. همچنین در پنج ماهه سال جاری، بیش از ۱۰۱ هزار میلیارد تومان از محل مالیات بر کالاها و خدمات وصول شده است.

براساس گزارش سازمان امور مالیاتی کشور، در طی یک ماه (مردادماه سال جاری) بیش از ۶۵ هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی وصول شده که نسبت به دوره مشابه سال قبل (حدود ۴۱ هزار میلیارد تومان)، رشد ۵۹ درصدی و نسبت به بودجه مصوب تحقق صد و شش درصدی (۱۰۶درصد) را نشان می دهد و از کل وصولی یک ماهه، بیش از ۴۷ هزار میلیارد تومان از محل درآمدهای مالیات‌های مستقیم و بیش از ۱۸ هزار میلیارد تومان از محل مالیات بر کالاها و خدمات وصول شده است.

کد خبر 66554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 8 =