درآمدهای پایدار و مالیاتی جایگزین در آمدهای نفتی شد

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: همت رئیس جمهور بر این است و عیوب ساختاری اقتصاد ایران را که چندین دهه گریبان اقتصاد ایران را گرفته مرتفع کند و بر همین اساس درآمدهای پایدار و مالیاتی جایگزین در آمدهای نفتی شد.

به گزارش روز جمعه اگزیم نیوز، «سیداحسان خاندوزی» در جمع فعالان اقتصادی استان همدان اظهار داشت: در اقتصاد نفتی زده دستگاه‌های اجرایی توجهی به منافع تولید کنندگان نداشته باشند و حس بی نیازی به جهت وابستگی به نفت و ارز کشور در آنها رسوخ یافته بود.

وی ادامه داد: درآمد کشور از محل نفت تامین می شد و یکی از برکات دوره تحریم‌ها این بود که اقتصاد را از وابستگی به نفت نجات داد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: در دولت سیزدهم سهم درآمدهای پایدار و مالیاتی را جایگزین در آمدهای نفتی کردیم و وابستگی بودجه دولتی هم اکنون به درآمدهای مالیاتی است و با همت دولت رئیسی جهت گیری ها عوض شده و دستگاه‌های اجرایی باید توجه ویژه به تولید کنندگان داشته باشند.

خاندوزی ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی ماه‌ها فعالان تولیدی را برای اعطای گواهی بهره برداری آنها را معطل می کردند اما الان دولت مردمی سیزدهم تکریم فعالان اقتصادی را در دستور کار قرار داده است و ما تازه وارد دوران جدیدی شدیم و اگر چه هنوز از بقایای دوران قبل مظاهر زیادی باقی مانده اما تغییر مسیر شروع شده و در اینجا ما بعنوان ستاد اقتصاد ی دولت کنار فعالان اقتصادی هستیم.

وی افزود: ما معتقدیم هر چه زودتر فعالیت ها شروع شود یعنی اشتغال و درآمدهای صادراتی بیشتر می شود و جهت گیری دولت مردمی بر این اساس است که تولید کننده قدر ببیند و در صدر نشیند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با تاکید بر اینکه بی عدالتی در سهم بری ها در حال اصلاح است افزود: مناطقی هستند که با یک دهم تسهیلات مناطق دیگر آباد می‌شود و سفرهای استانی فقط یک نماد است که باید مدیریت اداره کشور در دورترین نقاط کشور نشسته شود تا بروکراسی و نظام اداری غیر عادلانه اصلاح شود.

خاندوزی افزود: ۱۰ شرکت باقی مانده از استان همدان که مالیات آن در استان دیگر خرج می شد، وصولی آنها به استان برگشت و این مسیر ادامه می‌یابد.

وی ادامه داد: در حوزه تسهیلات بانکی تمام بانک‌های دولت را ملکف کردیم که نه تنها ۵۰ درصد سپرده مردم باید در استان صرف شود بلکه ۱۰۰ درصد سپرده ها در استان خرج شود و منابع تجمیع شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: در خصوص عملکرد غیر قانونی بانک‌های استان ۶ بانک مشخص شد که کمتر از ۳۰ درصد منابع را صرف تسهیلات داخلی می‌کنند و درخواست ما این است که اگر تا ۳ ماه اصلاح رویه نشود شعبات آن بانک در استان تعطیل می‌شود تا سرمایه گذاری در استان و ناعدالتی در استان با همکاری یکدیگر یه سمت عدالت اجتماعی در عمل پیش برود.

خاندوزی در مورد ابلاغیه های متغیر و ساعت به ساعت ساعت گفت: حدود ۳۰ درصد بخشنامه های کشور امسال کاهش یافته است.

وی با اشاره به اینکه پیمان سپاری ارزی محصولات کشاوزی و محصولات خاص موجب برگشت ارز به کشور می شود ادامه داد: تفاهم و اجماع نظری بین دولت و فعالان اقتصادی نیاز است و مصارف اصلی کشور مدیریت شود هر کالای بی ارزش وارد نشود و باید با شرایطی باشد که صادر کنندگان ما منابع خود را به داخل بیاورند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: قیمت خرید تضمینی باید به موقع اعلام شود و وزیر جهاد در حال تلاش است که هرچه زودتر اعلام کند و این حق کشاورز است که به موقع و قیمت مناسب و منطقی محصول وی خریداری شود.

خاندوزی افزود: در سال ۱۴۰۰ هفت میلیون و در سال گذشته چهار میلیون تن گندم وارد کشور شد و امسال کمتر از یک میلیون تن نیاز به واردات گندم خواهیم داشت.

استاندار همدان نیز در این نشست، فعالان عرصه اقتصادی را مجاهدان عرصه تولید برشمرد و گفت: برای حل مشکلات اقتصادی کشور باید رابطه با بخش خصوصی پر رنگ تر شود.

"علیرضا قاسمی فرزاد" با اشاره به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب که از دولت سیزدهم تمجید کردند افزود: این حمایت‌های خاص تکلیف ما را سنگین تر می‌کند و موجب تقویت روحیه خدمت گذاری در ما می شود.

وی ادامه داد: امروز وزیر بازدید از واحدهای تولیدی، دیدار با امام جمعه و دیدار با مدیران اقتصادی را در دستور کار خود داشت و زیر مجموعه های اقتصادی این وزارت در استان همدان با مجموعه های دولتی و خصوصی همکاری های مطلوبی دارند و از مدیران کوشا، دلسوز و متعهد در استان هستند.

رئیس مجمع نمایندگان استان همدان نیز در این نشست با بیان اینکه مردم استان همدان نجیب و فرهنگی هستند و و تولیدکنندگان امروزه کار جهادی انجام می‌دهند گفت: امروز تولید کننده باید از قیمت ارز تا دیگر مسائل حمایت شود تا صادرات در کشور بیشتر از گذشته شکل بگیرد.

"حمیدرضا حاجی بابایی" افزود: طبق فرمایش مقام معظم رهبری همه با تمام قدرت و توان باید کار کنند تا این تورم مهار شود.

وی ادامه داد: اقتصاد کشور هرچقدر مردمی تر شود (بویژه آن قسمتی که در اختیار دولت است و یا خصولتی ها)، جریان خونی وارد رگ های اقتصادی کشور می‌شود زیرا دست با کفایت مردم بهتر از هر کسی می‌تواند اقتصاد را اداره کند.

رئیس مجمع نمایندگان استان همدان گفت: بودجه کشور یه شکلی نوشته شده که بانک‌ها کار بودجه ای انجام می‌دهند و کسری بودجه را به دوش می‌کشند.

حاجی بابایی افزود: پولی که مردم در بانک سپرده گذاری می کنند باید مشکلات مردم استان را حل کند، که اغلب ۹۰ درصد آن به تهران می‌رود.

وی ادامه داد: مردم به هر دلیلی تکیه به بانک‌ها پیدا کردند و امروزه بدلیل اینکه اعتبار لازم در اختیار بانک‌ها قرار نمی‌گیرد مردم از دریافت تسهیلات ناراضیی اند پس باید به بانک‌های استان تسهیلات بیشتری بدهید و نیاز به نیروی انسانی بیشتری دارند و نیز معرفی ناظر پولی مقیم در استان ضروری است.

رئیس مجمع نمایندگان استان همدان گفت: در بحث پرداخت تسهیلات از محل تبصره ۱۶ و ۱۸ وضعیت مناسبی در استان نیست.

حاجی بابایی افزود: ۱۵۰ تولیدی در استان در ۲ سال گذشته رونق گرفت و به تولید برگشت نشانه های این است که کار در دولت به شدت انجام می‌شود و تورم موجب می‌شود که واقعیت‌ها بیان نشود.

وی تاکید کرد: باید ۱۰۰ درصد پولی که مردم در بانک‌های استان سرمایه گذاری می‌کنند در اختیار مردم قرار گیرد.

رئیس مجمع نمایندگان استان همدان گفت: هماهنگی های خوب و کارهای بزرگی در استان شکل می‌گیرد که بیشتر آن کار تولیدی ها است و تسهیلات استان باید به طور ویژه افزایش یابد.

حاج بابایی گفت: وزیر اقتصاد یکی از وزرای تلاشگر است که امیدواریم اقدامات وی موجب رونق اقتصادی در کشور شود و مردم از گرانی نجات پیداکنند و با فروکش کردن گرانی ها چرخ تولید بهتر بچرخد و مردم و توان در صحنه های اجتماعی حضور پیدا کنند.

کد خبر 66594

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 0 =