اولین محصول از گلخانه مدرن زنجان به روسیه صادر شد

مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی استان زنجان گفت: اولین محصول از گلخانه مدرن تمام شیشه‌ای استان برداشت و پس از اخذ مجوزهای لازم از سازمان‌های غذا و دارو و حفظ نباتات به کشور روسیه صادر شد.

به گزارش روز یکشنبه اگزیم‌نیوز، محمود صیاد بورانی افزود: ۲۲ هکتار از ۳۰ هکتار گلخانه مدرن تمام شیشه‌ای مجتمع گلخانه‌ای وحدت استان تاکنون به زیر کشت رفته است.

وی افزود: این شهرک در حال حاضر به عنوان بزرگترین شهرک گلخانه ای استان زنجان محسوب می شود که تاسیسات زیربنائی آن در اراضی شهر هیدج توسط سازمان جهادکشاورزی و شرکت شهرک های کشاورزی استان احداث و پس از اهلیت سنجی به شرکت بخش خصوصی واگذار شده است.

وی گفت: حدود ۲ هزار میلیارد تومان توسط شرکت مذکور جهت احداث گلخانه تمام شیشه ای و خرید و نصب تجهیزات مدرن آن هزینه خواهد شد.

این مقام مسئول افزود: از برنامه های تدوین شده برای این شهرک، احداث ۳۰ هکتار گلخانه شیشه ای و هفت هکتار گلخانه بلند با پوشش نایلونی است و پیش بینی می شود تا آبان ماه ۳۰ هکتار گلخانه شیشه ای مورد بهره برداری قرار گیرد و هفت هکتار گلخانه نایلونی نیز تا پایان سال مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

گلخانه‌های زنجان هوشمند می‌شود

صیاد بورانی گفت: ظرفیت فاز اول این واحد تولیدی ۱۵ هزار تن است و محصول تولیدی این شهرک گلخانه ای در حال حاضر فلفل دلمه ای بوده که از ابتدای ماه جاری تاکنون ۱۸۰ تن برداشت و پس از اخذ مجوزهای قانونی از سازمانهای ذیربط به کشور روسیه صادر شد.

وی پیش بینی کرد: حداقل یک میلیون دلار درآمد ارزی استان با صادرات محصولات تولیدی این شهرک افزایش یابد ضمنا در فازهای بعدی در نظر است گوجه فرنگی گیلاسی و توت فرنگی نیز کشت شود.

مدیر شرکت شهرکهای کشاورزی استان افزود: با بهره برداری کامل از این شهرک یک هزار و ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم مشغول به کار خواهند شد.

صیاد بورانی خاطرنشان کرد: تولید محصولات کشاورزی در محیط های کنترل شده نقش چشمگیری در افزایش بهره وری از منابع اولیه تولید از جمله آب و خاک ایفا می کند و نسبت به روشهای سنتی در فضای باز حداقل ۱۰ برابر افزایش تولید دارد و در طول سال قابل انجام است.

وی گفت: با توجه به این موضوع، شرکت شهرک های کشاورزی استان در حال حاضر احداث سه شهرک کشاورزی دیگر را نیز در دستور کار دارد که بعد از اتمام کارهای مطالعاتی و انجام زیرساخت به متقاضیان واجد شرایط و علاقه مند واگذار خواهد شد.

کد خبر 66825

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 7 =