تنگناهای صنعت شیرینی و شکلات در تامین ارز و مواد اولیه تولید

محمود نجفی‌عرب، رئیس اتاق بازرگانی تهران، با حضور در بیست‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی شیرینی و شکلات، ضمن بازدید از غرفه‌ها و تشکل مربوطه، با صاحبان این صنعت در مورد مشکلات فعالان اقتصادی به گفت‌وگو نشست.

به گزارش روز دوشنبه اگزیم‌نیوز از روابط عمومی اتاق بازرگانی تهران، محمود نجفی عرب با حضور در بیست‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی شیرینی و شکلات، ماشین‌آلات و مواد اولیه بیسکویت که از شانزدهم شهریورماه جاری آغاز به کار کرده‌است، علاوه بر آنکه از توانمندی‌های صنعتی و صادراتی واحدهای تولیدی این بخش دیدن کرد، پیرامون مشکلاتی که صنعت شیرینی و شکلات با آن مواجه است و راهکارهای نمایندگان بخش ‌خصوصی در اتاق تهران برای تسهیل موانع این بخش با فعالان و کارآفرینان این صنعت به گفت‌وگو نشست.

در این بازدید و طی نشستی که در محل غرفه انجمن صنفی بیسکویت، شیرینی و شکلات برگزار شد، جمشید مغازه‌ای دبیر این تشکل اقتصادی، توضیحاتی پیرامون وضعیت کنونی صنعت شیرینی و شکلات در ایران داد.

وی با اشاره به روند نزولی صادرات محصولات شیرینی و شکلات ایران طی سال‌های اخیر به دلیل برخی سیاست‌های اقتصادی دولت، یادآور شد صادرات شیرینی و شکلات ایران از یک میلیارد دلار که در سال ۹۷ به ثبت رسید به ۱۸۰ میلیون دلار در سال گذشته کاهش یافته‌است.

وی بی‌توجهی دولت و دستگاه‌های تصمیم‌گیر به نظرات کارشناسی تشکل‌های این بخش و تصویب دستورالعمل‌های این حوزه بدون مشورت با انجمن صنفی شیرینی و شکلات را مهم‌ترین چالش این بخش عنوان کرد و یادآور شد که در حال حاضر، واحدهای تولیدی شیرینی و شکلات در تامین روغن و گندم به عنوان مواد اولیه تولیدات این بخش، در تنگنای شدید قرار دارند.

همچنین در این نشست، رضا رحمانی وزیر سابق صمت و رئیس فعلی هیات‌مدیره هلدینگ توسعه ساختمان تدبیر حضور یافت و با رئیس اتاق تهران و فعالان صنعت شیرینی و شکلات به گفت‌وگو و رایزنی پرداخت.

محمود نجفی‌عرب رئیس اتاق تهران، در این جلسه، فرسودگی ماشین‌آلات واحدهای تولیدی در کشور، قطعی برق صنایع و وجود ناترازی در برق و گاز کشور را از جمله مسائل و مشکلات تولید در کشور عنوان و آمادگی اتاق تهران برای همفکری با قوای سه‌گانه برای تبیین راهکارهای برون‌رفت از این مشکلات را اعلام کرد.

وی رفع تعهد ارزی را یکی از چالش‌های پیش‌روی بخش عمده‌ای از صنایع و فعالان اقتصادی کشور عنوان و تصریح کرد: برای رفع مشکلات و موانع این بخش نیز اتاق تهران بسته جامع راهکارها را تدوین خواهد کرد و در اختیار دولت و مجلس قرار خواهد داد.

کد خبر 66881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 5 =