پیگیری توافقات تهران و باکو در گفت‌وگوی تلفنی روسای کمیسیون‌های مشترک اقتصادی

وزیر راه و شهرسازی و معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان ضمن ابراز خرسندی از برگزاری نشست روسای کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور، از توسعه روابط تهران و باکو پس از برگزاری این نشست در آستارا خبر دادند.

به گزارش روز چهارشنبه اگزیم‌نیوز از وزارت راه و شهرسازی، «مهرداد بذرپاش» و رئیس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و آذربایجان طی گفت‌وگوی تلفنی با شاهین مصطفی‌یف معاون نخست‌وزیر جمهوری آذربایجان، پروژه‌های مشترک میان دو کشور و موضوعات مطرح شده در جلسه قبلی این کمیسیون را مورد بررسی و پیگیری قرار داد.

بذرپاش در خصوص گزارش روند پیشرفت پروژه‌های مشترک دو کشور از جمله پل آغبند، پایانه مرزی و سد خدافرین از سوی معاون نخست وزیر آذربایجان، اظهار داشت: دستورات لازم در راستای سرعت بخشی پروژه‌ها به دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی ابلاغ و مقرر شد هیاتی با استقرار در محل این پروژه‌ها به بررسی و رفع چالش‌های موجود اقدام کند.

رئیس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و آذربایجان در ادامه گفت: همچنین گمرک ایران در پایانه مرزی آستارا برای پیگیری و رفع چالش‌ها و مسائل موجود مستقر می‌شوند.

مشکلات منطقه باید توسط همسایگان و بدون دخالت بیگانگان برطرف شود

وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگری از این گفت‌وگو با تاکید بر احترام به تمامیت ارضی آذربایجان و کشورهای منطقه، مخالفت خود را با دخالت‌های خارجی در کشورهای منطقه اعلام کرد و افزود: معتقدیم مشکلات منطقه باید توسط همسایگان برطرف شود و حضور نظامی بیگانگان برای منطقه خطرناک است.

وی بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران از سیاست همسایگی خود برای برطرف شدن تنش‌ها میان آذربایجان و ارمنستان استفاده می‌کند.

تردد دانشجویان ایرانی به آذربایجان تسهیل می‌شود

بذرپاش در ادامه بر تسهیل تردد دانشجویان ایرانی میان دو کشور با توجه به آغاز فصل بازگشایی دانشگاه‌ها تاکید کرد و مصطفی‌یف نیز در این خصوص قول مساعد داد.

معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان در این تماس تلفنی با قدردانی از پیگیری‌های وزیر راه و شهرسازی کشورمان در جهت توسعه مناسبات دو کشور گفت: روابط ایران و آذربایجان پس از دیدارهای دوجانبه ارتقا یافته و مناسبات اقتصادی نیز رونق گرفته است.

مصطفی‌یف ابراز امیدواری کرد هرچه زودتر برخی سوء تفاهمات سیاسی میان دو کشور برطرف شود.

دعوت از وزیر راه و شهرسازی برای سفر به آذربایجان

همچنین در این تماس، معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان از وزیر راه و شهرسازی دعوت کرد تا در ماه اکتبر به آذربایجان سفر کرده و ضمن دیدارهای جانبی، از پروژه‌های مشترک دو کشور بازدید کند.

کد خبر 66963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 15 =