محدودیتی در تامین کود برای کشت پاییزه استان تهران وجود ندارد

مدیرشرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان تهران اعلام کرد: در تامین کود برای کشت پاییزه محدودیتی نداریم اما روند نظارت بر توزیع براساس سامانه پایش مواد کودی اعمال می شود.

به گزارش اگزیم نیوز، علی محمدحسینی روز پنجشنبه افزود: محدودیتی در تامین کود نداریم اما روند نظارت بر توزیع آن بر اساس سامانه پایش مواد کودی در جهت تسهیل در امر خدمات رسانی به کشاورزان اعمال می شود تا حقی از کشاورزان ضایع نشود.

وی همچنین از آغاز کشت محصولات پاییزه گندم، جو و کُلزا در مزارع استان تهران خبر داد و گفت: شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان تهران آمادگی دارد کودهای مورد نیاز محصولات استراتژیک کشاورزی استان را در فصل زراعی جدید تامین کند.

به گفته محمدحسینی، ۴۵هزار هکتار گندم، ۳۰هزار هکتار جو و سه هکتار کلزا از زمین های زراعی استان تهران به کشت محصولات مذکور براساس الگوی کشت در در سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ اختصاص می یابد.

وی ادامه داد: مدیریت و تغذیه گیاه در زمان کشت موجب تقویت ریشه گیاهان، تامین مواد مغذی برای فصل رشد، افزایش سرسبزی گیاه در طول دوران رشد، حفاظت گیاه در مقابل آفات و بیماری ها و در نهایت افزایش تولید در واحد سطح در مزارع خواهد شد.

محمدحسینی افزود: سهمیه کود استان تهران در سال جاری ۵۳ هزار و ۴۱۹ تُن انواع کود ازته، فسفاته و پتاسه بوده که از این مقدار ۴۲هزار و ۲۸۳ تن ازته، ۸هزار و ۱۶ تن فسفاته و ۳هزار و ۱۲۰تن پتاسه به این استان اختصاص یافته است.

وی این را هم گفت که تاکنون ۱۰هزار و ۷۰۰ تسن انواع کود بر اساس حواله های الکترونیک صادره از مراکز جهاد کشاورزی در بین کشاورزان در سال جاری توزیع شده است و از ذخایر مناسبی برای کشت پاییزه هم برخوردار هستیم.

مدیرشرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان خاطرنشان کرد: روند نظارت بر توزیع کود براساس سامانه پایش مواد کودی انجام می شود تا هیچ حقی از کشاورزان ضایع نشود.

کد خبر 66996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 4 =