معاون وزیر صمت: دولت سیزدهم پنج هزار و ۷۰۰ واحد تولیدی را احیا کرد

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت، توسعه واحدهای صنعتی و احیای واحدهای راکد را از مهمترین برنامه‌های دولت سیزدهم عنوان کرد و گفت: تا کنون به مدد پشتیبانی و پیگیری دولت مردمی، پنج هزار و ۷۰۰ واحد تولیدی و اقتصادی در کشور احیا شده است.

به گزارش اگزیم‌نیوز از ایرنا، محمدمهدی برادران روز یکشنبه اظهار داشت: از مجموع این تعداد؛ سه هزار واحد صنعتی و معدنی و سایر نیز در بخش های دیگر اقتصادی از جمله صنایع تبدیلی و تکمیلی و مربوط به سایر وزارتخانه ها است.

وی خاطرنشان کرد: از مجموع سه هزار واحد احیا در بخش صنعت و معدن نیز ۲ هزار واحد تولیدی در بخش صنایع عمومی از جمله نساجی، سلولوزی و بخش غذایی است.

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت بر ایجاد اشتغال پایدار در کشور تاکید کرد و گفت: اینک ایجاد شغل با راه اندازی طرح های تولیدی جدید ، احیای طرح های راکد و افزایش ظرفیت واحد ها جزء برنامه، هدف و اولویت وزارتخانه مربوطه است که افزایش رشد اقتصادی کشور در دولت سیزدهم نشانگر توجه به این بخش است.

رسیدن رشد صنعت کشور به ۹.۹ درصد

وی رشد صنعت را ۹.۹ درصد و روند رشد بخش صنعت کشور را براساس گزارش بانک مرکزی جهشی ذکر کرد و افزود: علاوه بر طرح های جدید در دولت سیزدهم تعداد زیادی طرح های راکد و نیمه فعال نیز احیا شدند که به ظرفیت تولید اقتصادی در کشور کمک شایانی کرده اند.

وی در بخش دیگری از سخنانش بر تکمیل ظرفیت واحدهای نیمه فعال نیز تاکید کرد و گفت: تکمیل ظرفیت، افزایش راندمان و تامین مواد اولیه علاوه بر ایجاد اشتغال جدید به ظرفیت تولید نیز در بخش های مختلف کمک می کند.

برادران اظهار داشت: در بخش صنعت و معدن از حالت رکود خارج شده و به سمت رونق حرکت می کنیم و امیدواریم ثمره این رونق در سفره مردم هم مشاهده شود.

رشد اقتصادی بخش صنعت و معدن در دولت گذشته ۱.۷ درصد بود ولی میزان رشد این بخش در سال ۱۴۰۰ به ۳.۳ درصد و در سال گذشته نیز به ۹.۵ درصد افزایش یافت و اینک به ۹.۹ درصد رسیده است.

کد خبر 67070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 3 =