۲۰۰ شرکت فولادی محصولات خود را در بورس کالا عرضه کردند

مدیرعامل بورس کالای ایران گفت: سال ۹۴ تعداد عرضه کنندگان فولادی ۱۵ شرکت بود که در سال گذشته ۲۰۰ شرکت فولادی محصولات خود را در بورس کالا عرضه کردند.

به گزارش اگزیم نیوز، «سیدجواد جهرمی» امروز (دوشنبه) در نخستین همایش «تاب آوری در صنعت فولاد»، سهم فولاد از لحاظ حجمی را ۳۴ درصد از معاملات بورس کالا ذکر و تصریح کرد: سال گذشته رشدهای خوبی انجام شد که بخشی از این رشدها به دلیل تنوع محصولات و برخی به دلیل تنوع عرضه کنندگان بود.

جهرمی با اشاره به اقدامات بورس کالا در توسعه شرکت های بورسی، گفت: رونق قراردادهای بلندمدت برای تسهیل تامین مواد اولیه تولید، راه اندازی اوراق سلف ارزی با همکاری صندوق توسعه ملی برای تامین مالی صنایع و راه‌اندازی قراردادهای آتی فولاد همچون بورس های کالایی جهان انجام شد.

مدیرعامل بورس کالا ادامه‌داد: از سال ۸۲ که بورس فلزات راه اندازی شد تا به امروز، بورس فلزات و سپس بورس کالا با صنعت فولاد عجین شده است.

وی افزود: از دو سال گذشته تاکنون نرخ ارز در هیچ کدام از محصولات شمش فولاد و میلگرد تاثیری نداشته است و برآیند عرضه و تقاضا را می توانیم روی تابلوی معاملات مشاهده کنیم و از این مسیر سیگنال درست به سرمایه گذار و سیاست گذار بدهیم. همچنین برخی محصولات زنجیره فولاد از قدیم در بورس کالا معامله می شود.

جهرمی اضافه‌کرد: برای تامین مواد اولیه نیازمند قراردادهای بلندمدت هستیم که یکی از مواردی که باید در اولویت قرار داده و توسعه دهیم، قرارداد کشف پریمیوم است.

وی گفت: این قرارداد کاملا قابلیت سرمایه گذاری دارد و برای تامین مواد اولیه شرکت‌ها کمک کننده است، ضمن اینکه اقداماتی در حوزه سلف ارزی در حال انجام است زیرا این حوزه مغفول مانده است؛ در این راستا اقداماتی با صندوق توسعه ملی انجام می‌شود.

کد خبر 67113

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 5 =