سازوکار سامانه مودیان برای ساده‌تر شدن تمکین مالیاتی تامین شده است

رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه سامانه مودیان موجب تسهیل بسیاری از فرآیندها در حوزه مالیات‌ستانی خواهد شد، گفت: ساز و کار این سامانه برای ساده‌تر شدن تمکین مالیاتی تامین شده است.

به گزارش روز چهارشنبه اگزیم‌نیوز از سازمان امور مالیاتی ایران، «سید محمد هادی سبحانیان» با اشاره به اینکه طبق قانون فروشندگان ملزم به صدور صورتحساب‌های الکترونیکی از طریق سامانه مؤدیان هستند، افزود: به کمک صورتحساب‌های الکترونیکی، فرآیند پرداخت مالیات برای اشخاص خواهان تبعیت از تعهدات مالیاتی آسان ‌تر و کار اشخاص فاقد تمکین دشوارتر خواهد شد.

معاون وزیر اقتصاد خاطرنشان‌کرد: در واقع سازوکار پایانه ‌های فروشگاهی برای ساده ‌تر شدن تکمین مالیاتی تامین شده است و چنانچه مؤدی به ‌طور کامل از قوانین و مقررات تبعیت کند، نیازی به نگهداری دفاتر حساب برای مالیات بر ارزش افزوده نخواهد داشت.

سبحانیان با بیان اینکه پس از ثبت صورتحساب‌های الکترونیکی، فروشنده و خریدار هیچ‌گونه تعهد دیگری در این زمینه نخواهند داشت، گفت: در فرآیند صدور صورتحساب الکترونیکی، مؤدیان مالیاتی هیچ‌گونه مداخله ‌ای از جانب سازمان امور مالیاتی احساس نمی ‌کنند، مگر در گزارش‌هایی که هیات‌های حل اختلاف وقوع نوعی نقض قوانین و مقررات را در فرآیند صدور صورتحساب الکترونیکی ارائه کنند.

کد خبر 67170

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =