آغاز به کار مرکز تجاری ایران در شهر جده

رئیس اداره رایزنان بازرگانی سازمان توسعه تجارت با بیان اینکه در حال حاضر ۴۶ مرکز تجاری فعال داریم، گفت: برای تأسیس مرکز تجاری در کشور عربستان مجوز صادر شد که در شهر جده کار خود را آغاز کرد.

به گزارش روز چهارشنبه اگزیم‌نیوز، محمد رجب نژاد رئیس اداره رایزنان بازرگانی و مراکز تجاری سازمان توسعه تجارت ایران، در مورد وضعیت مراکز تجاری اظهار داشت: در حال حاضر ۴۶ مرکز تجاری فعال داریم و برای تأسیس مرکز تجاری در کشور عربستان هم مجوز صادر شد که در شهر جده کار خود را آغاز کرده است. همچنین برای تأسیس مرکز تجاری در کشورهای قرقیزستان، مالزی و اندونزی نیز مجوز صادر شده است.

وی ادامه داد: مرکز تجاری مختص بخش خصوصی است و حتی شرکت‌های زیرمجموعه نهادهای دولتی هم نمی‌توانند مجوز مرکز تجاری بگیرند.

معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور در مکاتبه‌ای با وزارت امور خارجه تاکید کرده که با مراکز تجاری همکاری و تعامل شود.

رایزن بازرگانی به عنوان یک دیپلمات کمی محدود است، اما مرکز تجاری می‌توانند بازاریابی کنند، مشاوره دهند و حتی قرارداد ببندد؛ به عنوان نمونه مرکز تجاری ما در ارمنستان، روسیه و قطر بسیار فعال هستند و به تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی کمک زیادی می‌کنند.

رجب نژاد درباره روند فعالیت در بخش آفریقا، افزود: تعداد مراکز تجاری ما در آفریقا رو به افزایش است و در کشورهایی همچون نیجریه، اوگاندا، ساحل عاج، زیمبابوه، کنیا، الجزایر و… مرکز تجاری فعال داریم.

رئیس اداره رایزنان بازرگانی و مراکز تجاری سازمان توسعه تجارت ایران در مورد نظارت بر مراکز تجاری، گفت: برای دادن مجوز به مراکز تجاری یک موافقت اولیه به مدت یک ساله، ۶ ماهه و یا سه ماهه می‌دهیم. اولویت ما با کسانی است که هم سرمایه خوبی دارند و هم در کشور هدف مکانی همچون انبار، دفتر تجاری و… دارند. در این مدت دفاتر تخصصی سازمان توسعه تجارت ایران بر عملکرد مرکز تجاری نظارت می‌کنند و در صورتی که فعال نباشند مجوز مرکز ابطال می‌شود.

کد خبر 67188

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 9 =