جذب بیش‌از ۳هزار میلیارد تومان سرمایه‌ در بندر امیرآباد تا پایان امسال

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به دستور وزیر راه و شهرسازی مبنی بر نگهداری از کالاهای اساسی در سیلو و به صورت کاملا استاندارد، گفت: تمام تلاش خود را به خرج خواهیم داد تا کالاهای اساسی در بنادر کشور به صورت کاملا استاندارد و در سیلو نگهداری شود و با سلامت به مصرف مردم برسد.

به گزارش روز شنبه اگزیم‌نیوز از سازمان بنادر و دریانوردی، علی اکبر صفایی در جریان بازید از پروژه‌های بندر مهم و حیاتی امیرآباد در دریای خزر با حضور وزیر راه و شهرسازی، توضیح داد: تمام تلاش خود را به خرج می‌دهیم تا نحوه نگهداری کالاهای اساسی از این به بعد در سیلو، به صورت استاندارد باشد تا کالایی که توسط مردم مصرف می‌شود با سلامتی کامل به کارخانه‌ها برسد و به مواد غذایی تبدیل شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: در حال حاضر در بندر امیرآباد ۳۶۶ هزار تن ظرفیت سیلو ایجاد شده و ۱۰۰ هزار تن نیز در دست ساخت است و با برنامه‌ریزی انجام شده ما بقی هم به سرعت تبدیل به سیلو می‌شود تا تمام کالاهایی که از بندر امیر آباد در بخش کالاهای اساسی به کشور وارد کشور می‌شود از مسیر درست و استاندارد باشد.

بنادر امیرآباد و بندر امام (ره) بنادر اصلی واردات کالاهای اساسی

مدیرعامل سازمان بنادر با بیان اینکه این دغدغه در تمامی بنادر کشور در حال انجام است، گفت: در تمام بنادر کشور بیش از یک میلیون تن سیلو در دست ساخت داریم و در تلاش هستم تا بندر امام خمینی (ره) به عنوان یکی دیگر از مراکز ورود کالاهای اساسی در کشور، بتواند همانند بندر امیرآباد به خوبی در این خصوص، فعالیت‌های خود را پیش ببرد.

افزایش تجارت بین ایران و کشورهای حاشیه دریای خزر

صفایی افزود: بندر امیرآباد ارتباط بسیار خوبی با روسیه و قزاقستان دارد و تجارت خوبی بین این دو کشور و ایران برقرار است؛ خوشبختانه در شش ماهه نخست سال ۱۴۰۲ معادل ۵۲ درصد رشد تجارت دریابرد در دریای خزر داشته‌ایم که بندر امیرآباد با ۲ میلیون و ۳۵۰ هزار تن بیشترین رشد را به خود اختصاص داده و این روند ادامه می‌یابد تا با افزایش تجارت بین ایران و کشورهای حاشیه دریای خزر، افق‌های روشنی برای افزایش اشتغال و فعالیت‌های اقتصادی، ترسیم شود.

وی با اشاره به اینکه سازمان بنادر و دریانوردی پروژه‌های زیرساختی در دست اقدام دارد، عنوان کرد: در حوزه سرمایه‌گذاری فعالان اقتصادی، مشوق‌های لازم در نظر گرفته شده است تا در انواع مختلف کالا و در بخش‌های تخلیه و بارگیری، نگهداری و فعالیت‌های ارزش افزوده‌ای شاهد سرمایه‌گذاری باشیم.

آغاز مطالعات آماده‌سازی اراضی ۳۰۰ هکتاری برای فعالیت سرمایه گذاران در بندر امیرآباد

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تلاش می‌شود تا پایان سال ۱۴۰۲ در بندر امیر آباد بیش از ۳ هزار میلیارد تومان قرارداد سرمایه گذاری جذب شود، گفت: با توجه به رشد دریابرد خزر، تصمیم گرفتیم خیلی سریع مطالعات اراضی ۳۰۰ هکتاری امیرآباد را مدنظر قرار دهیم تا آماده‌سازی زیرساخت‌های ۳۰۰ هکتار اراضی جدید هرچه سریع‌تر آغاز شود و سرمایه‌گذاران بتوانند در این اراضی در حوزه نگهداری کالا و فعالیت‌های ارزش افزوده اقدام کنند.

دعوت از سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در بندر امیرآباد

صفایی ادامه داد: سازمان بنادر و دریانوردی زیرساخت‌ها را آماده می‌کند و از تمامی سرمایه‌گذاران دعوت می کنیم در بندر امیرآباد که می تواند منافع اقتصادی بسیار خوبی برای سرمایه‌گذاران داشته باشد، حضور پیدا و فعالیت کنند.

وی در مورد صادرات مرکبات با کانتینر نیز در بندر امیرآباد، افزود: بندر امیرآباد تنها بندر شمالی کشور به شمار می‌رود که از امکانات جرثقیل‌های بزرگ دروازه‌ای و نگهداری کانتینرهای یخچالی مجهز است؛ هر چند کمبودهایی در این بخش وجود دارد اما تصمیم گرفتیم اعتباری به بندر امیرآباد تخصیص یابد تا ظرفیت تامین برق برای کانتینرهای یخچالی را افزایش دهد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: این بندر به طور استاندارد می‌تواند صادرات مواد غذایی به ویژه میوه را با کانتینرهای یخچالی در درجه حرارت مورد نیاز کالا فراهم کند و تجار می‌توانند به خوبی از این بندر استفاده کنند.

کد خبر 67230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 5 =