تعلیق کارت‌های بازرگانی مانع ورود ماشین آلات و مواد اولیه می‌شود

رییس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان اصفهان در نامه ای خطاب به وزیر صنعت، معدن و تجارت خواستار توقف روند تعلیق کارت‌های بازرگانی شد و افزود: ادامه این روند مانع از واردات ماشین آلات و مواد اولیه بنگاه‌های تولیدی شده و رونق مجدد کارت‌های یکبار مصرف را به همراه می‌آورد.

به گزارش روز دوشنبه اگزیم‌نیوز، امیرکشانی در نامه یادشده که روز دوشنبه متن آن منتشر شد، افزوده است: در صورت توقف این روند گره از کار فعالان اقتصادی کشور گشوده شده و موجبات افزایش درآمد ارزی، مهار تورم و رشد تولید کشور فراهم خواهد شد.

وی ادامه داد: توقف تعلیق کارت‌های بازرگانی همچنین از روند صعودی خروج فعالان اقتصادی و صادرکنندگان از چرخه فعالیت اقتصادی‌ و زیان غیر قابل جبران تحمیلی به فضای کسب و کار، ارزآوری و تولید کشور، جلوگیری می‌کند.

رییس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان اصفهان همچنین خواستار رفع مشکلات فعالان اقتصادی در زمینه موضوع «بازگشت ارز حاصل از صادرات» شد و تاکید کرد: اتاق بازرگانی به عنوان تجلی‌گاه بخش خصوصی پر افتخار و در مقام مشاورت سه قوه، آمادگی دارد در نقش مشاوری امین، با برگزاری جلسات منظم با تصمیم‌گیران و نمایندگان مقام عالی وزارت، راه‌های اجرایی برگشت ارز حاصل از صادرات و چگونگی همراهی دولت مردان با بخش‌ خصوصی را مورد بازبینی قرار دهد.

سازمان توسعه تجارت هشتم شهریور ماه سال جاری در نامه‌ای به سازمان‌های صمت استان‌ها اعلام کرده که کلیه کارت‌های بازرگانی که بازگشت ارز آنها کمتر از ۶۰ درصد است، به صورت سیستمی توسط سامانه اعتبار سنجی و رتبه بندی اعتباری پایش شده و پس از اخطار با مهلت یک ماهه، در صورتی که ظرف مدت یاد شده میزان رفع تعهد آنها به بیش از ۶۰ درصد نرسیده باشد، کارت بازرگانی آنها تعلیق می‌شود.

در این نامه آمده است: اولین مرحله از تعلیق کارت‌ها آغاز شده و به صورت مستمر ادامه دارد. همچنین علت این تصمیم، کنترل و پایش تعهدات ارزی صادرکنندگان و جلوگیری از انباشت تعهدات ارزی رفع نشده در اجرای بند ۶ ماده ۱۰ آیین نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات عنوان شده است.

کد خبر 67304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 8 =