حجم تجارت خارجی مرز رسمی پرویزخان به ۲ میلیارد و ۴۶۰ میلیون دلار رسید

مدیرکل گمرک پرویزخان شهرستان قصرشیرین گفت: مجموع تجارت خارجی این مرز رسمی در ۶ ماه سپری شده از سال جاری به ۲ میلیارد و ۴۶۰ میلیون دلار رسید که در مقایسه با سال گذشته از نظر وزنی ۶۹ درصد رشد داشته است.

به گزارش روز یکشنبه اگزیم‌نیوز، «قاسم مطلبی» افزود: تجارت خارجی شامل صادرات، واردات، ترانزیت مبدا، ترانزیت مقصد، ورود موقت و خروج موقت است که از نظر دلاری نیز در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۲ درصد رشد داشته ایم.

وی اظهار داشت: ارزش وزنی تجارت خارجی مرز رسمی پرویزخان در ۶ ماهه اول امسال ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تن بوده است که از مجموع تجارت خارجی صورت گرفته از مرز پرویزخان ۴۶۹ میلیون دلار به ارزش وزنی یک میلیون و ۲۷۲ هزار تن است.

مدیرکل گمرک پرویزخان گفت: در ۶ ماه سپری شده از سال جاری صادرات کالا از مرز پرویزخان از نظر وزنی ۳۶ درصد و از نظر ارزش دلاری نیز ۱۸ درصد نسبت به سال قبل رشد داشته است.

مطلبی با بیان اینکه پرویزخان از مرزهای مهم و راهبردی کشور در حوزه مبادلات تجاری با کشور عراق است، اضافه کرد: صادرات انجام شده در قالب ۲۱ هزار و ۵۱۱ اظهارنامه انجام شده است.

وی عمده کالاهای صادراتی از مرز پرویزخان به عراق را شامل میوه و تره بار، لبنیات، کیک و کلوچه، مصنوعات فلزی و پلاستیکی و مصالح ساختمانی نام برد.

در سال ۱۴۰۱ جمهوری اسلامی ایران از طریق مرزهای زمینی خود، ۶ میلیارد و ۴۹۳ میلیون و ۹۹۵ هزار و ۲ دلار کالا به وزن ۱۶ میلیون و ۸۸۳ هزارو ۵۹۷ تن به کشور عراق صادرات داشته که سهم استان کرمانشاه از مجموع صادرات کشورمان به عراق ۲ میلیارد و ۶۷۳ میلیون و هفت هزار و ۹۸۸ دلار کالا با وزن ۶ میلیون و ۷۷۲ هزار و ۵۷۷ تن بوده که در بین گمرکات استان کرمانشاه گمرک پرویزخان بیشترین سهم صادرات را به خود اختصاص داده است.

کد خبر 67481

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 7 =