صادرات خرمای هرمزگان ۴۵ درصد افزایش یافت

مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی هرمزگان گفت: صادرات خرما از این استان در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۵ درصد افزایش داشته است.

به گزارش روز یکشنبه اگزیم‌نیوز، محمدرضا شیخ‌زاده میزان صادرات خرمای سال گذشته در استان هرمزگان را ۴۰ هزار تُن اعلام کرد و افزود: در سال جاری این میزان به ۴۵ هزار تُن افزایش خواهد یافت.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۲۰ درصد از محصول خرمای هرمزگان صادر و ۸۰ درصد نیز به مصرف داخلی می‌رسد.

مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی هرمزگان؛ بازار هدف خرمای این استان را استان‌های تهران، تبریز، اصفهان، مشهد و یزد عنوان کرد و افزود: عمده خرمای صادراتی نیز به کشورهای حوزه خلیج‌فارس، مالزی، امارات، ترکیه، پاکستان، هند و روسیه ارسال می‌شود.

شیخ‌زاده با بیان اینکه خرمای پیارُم شهرستان حاجی‌آباد هرمزگان یکی از مرغوب‌ترین و گران‌ترین خرمای بازارپسند این استان در ایران و حتی جهان است، گفت: از نظر ریالی پیارم بالاترین سودآوری برای باغداران این استان نسبت به دیگر استان‌ها را دارد.

وی خاطرنشان کرد: حدود ۷۰ درصد از خرمای پیارُم به کشورهای حاشیه خلیج فارس، اروپایی، آسیای میانه، استرالیا و کانادا صادر می‌شود.

خرمای پیارُم شهریورماه سال ۹۵، به عنوان مرغوب‌ترین خرمای صادراتی استان هرمزگان در فهرست آثار طبیعی - ملی ایران ثبت شد.

هرمزگان با ۳۸ هزار هکتار نخلستان زیرکشت و تولید ۱۹۶ هزار تُن خرما در سال رتبه چهارم تولید و رتبه سوم زیرکشت را در سطح کشور دارد.

کد خبر 67636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 10 =