افزایش ۷ درصدی بارش‌ها در دومین هفته سال آبی جاری

سال آبی جدید که از ابتدای مهر ۱۴۰۲ آغاز شده و تا آخر شهریور ۱۴۰۳ ادامه دارد، در حالی دومین هفته خود را آغاز کرد که میزان بارش‌های آن نسبت به دوره درازمدت هفت درصد رشد را نشان می‌دهد.

به گزارش اگزیم‌نیوز، وضعیت بارشی کشور در روزهای نخستین سال آبی جدید(ابتدای مهر ۱۴۰۲ تا آخر شهریور ۱۴۰۳)برای منابع آبی چندان مطلوب ارزیابی نبود، اما وقوع بارش در برخی مناطق این روند را تغییر داد و وضعیت اندکی بهبود یافت. با این‌وجود هنوز نامتوازنی بارش‌ها اجازه بهره‌مندی همه کشور از این موهبت را نداده است.

البته پیش‌بینی‌ها حکایت از این دارد که کشورمان با پدیده آب‌وهوایی معروف به ال‌نینو روبه‌رو خواهد شد و این می‌تواند در پرآبی مؤثر باشد.

براساس اعلام تازه دفتر اطلاعات و داده‌های آب کشور، از ابتدای سال آبی جدید (ابتدای مهر ۱۴۰۲) تا روز چهاردهم مهر سه میلیمتر بارندگی در سطح کشور ثبت شده است. این میزان در مقایسه با میانگین دوره بلندمدت که ۲.۷ میلیمتر بارش ثبت شده است، افزایش هفت درصدی را نشان می‌دهد.

میزان بارش‌های هفته دوم سال آبی جدید در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته (ابتدای مهر ۱۴۰۱ تا آخر شهریور ۱۴۰۲) که یک میلیمتر بارندگی داشته‌ایم، افزایش ۲۰۵ درصدی دارد.

همچنین در این مدت مازندران با ۴۴.۴ میلیمتر و گلستان با ۳۴.۸ میلیمتر بارندگی جزو پربارش‌ترین مناطق کشور بوده‌اند.

«فیروز قاسم‌زاده» سخنگوی صنعت آب کشور روزهای اخیر در باره وضعیت بارش‌های کشور در سال گذشته گفته بود که سومین سال خشک را پشت سر گذاشته‌ایم. وی از بروز پدیده ال‌نینو برای پاییز امسال خبر داده بود.

کد خبر 67662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 0 =