ضریب مکانیزاسیون باغبانی کشور با استفاده از تولیدات داخلی ارتقا می‌یابد

معاون باغبانی وزارت جهادکشاورزی از رایزنی با مدیران تراکتورسازی تبریز برای تامین تراکتورهای تخصصی باغداران کشور در راستای ارتقای ضریب مکانیزاسیون در این بخش خبر داد.

به گزارش اگزیم نیوز، «محمدمهدی برومندی» روز یکشنبه پس از بازدید از گروه صنعتی تراکتورسازی ایران در تبریز با اشاره به اینکه در حوزه باغبانی متاسفانه ضریب مکانیزاسیون کمتر از یک اسب بخار در هر هکتار است، گفت: تلاش داریم با تدوین یک برنامه تحولی دولت و به منظور امنیت غذایی با پرداختن به حوزه مکانیزاسیون صنایع در بخش کشاورزی با اختیارات بیشتر نسبت به گذشته در این برنامه بخش باغبانی کشور به عنوان زیربخش مهم در حوزه کشاورزی کشور مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: به رغم همه توسعه هایی که طی سالهای اخیر در مکانیزاسیون بخش کشاورزی کشور اتفاق افتاد بخش باغبانی چندان رشدی در این زمینه نداشته است و امروز با حضور در تراکتورسازی تبریز بر شتاب گرفتن مکانیزاسیون باغی کشور تاکید شد.

وی گفت: همواره وزارت جهادکشاورزی و تراکتورسازی ایران تعامل بسیار مهم و تنگاتنگ و مثبتی داشته اند و سعی براین بوده که تراکتورسازی و وزارت خانه در یک تعامل و دوشادوش هم در خدمت به بخش کشاورزی و تولید کنندگان باشند.

برومندی بیان کرد: به طور قطع با منابعی که در وزارت جهاد کشاورزی تعریف شده و تسهیلاتی که دولت مصوب کرده تلاش می کنیم نیاز اساسی بخش تولیدات باغی کشور به تراکتور را تامین کنیم.

وی افزود: اگر به گذشته کشاورزی ایران نگاه کنیم یک کشاورزی معیشتی سنتی و کاملا وابسته داشتیم که به برکت انقلاب اسلامی توفیقات بسیار زیادی در این حوزه حاصل شده است به طوری که تولید محصولات کشاورزی از ۲۵ به ۱۳۵میلیون تن افزایش یافته است.

برومندی گفت: این موفقیت نتیجه بالا رفتن ضریب مکانیزاسیون و استفاده از دانش فنی حاصل شده است.

معاون وزیر جهادکشاورزی یکی از شاخص های اصلی و اساسی توسعه یافتگی در دنیا را ضریب مکانیزاسیون عنوان کرد و افزود: تراکتورسازی ایران خدمات بسیار ارزشمند و ماندگار در کشاورزی کشور ارائه داده است و افتخار می کنیم که در امنیت غذایی کشور موفق بوده ایم و به رغم تحریم ها، هیچ گاه نگذاشتیم سفره های مردم خالی شود.

براساس اعلام کریم ذوالفقاری رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی در دولت سیزدهم قدم های روبه جلو در حوزه مکانیزاسیون برداشته شده است و اکنون ۶۰۰ هزار دستگاه تراکتور فعال داریم.

به گفته وی سالانه به ۵۲ هزار دستگاه تراکتور جدید نیاز داریم و برای خرید ماشین های کشاورزی ۸۰ درصد هزینه از طریق تسهیلات تامین می شود و ۲۰ درصد باقی مانده از سوی کشاورز باید پرداخت شود

تولید شرکت تراکتورسازی ایران سال گذشته به بیش از ۳۰ هزار دستگاه رسید و تولید ۴۰ هزار دستگاه در سال جاری هدف گذاری شده است.

تراکتورسازی ایران هم اکنون با ۱۲ شرکت اقماری که هشت شرکت در تبریز، ۲ شرکت در خارج از آذربایجان شرقی و ۲ شرکت در بیرون از مرزهای کشور ایران، بزرگترین تولید کننده ماشین آلات کشاورزی و تراکتور از ۳۵ تا ۱۵۰ اسب بخار در کشور می باشد.

کد خبر 67677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 2 =