اخذ ضمانت نامه بانکی از صادرکنندگان با سررسید پرداخت ۲ ماهه بلامانع شد

طبق اعلام سازمان امور مالیاتی اخذ ضمانت نامه بانکی معادل ٢ درصد علی الحساب مالیات متعلقه با سررسید پرداخت ۲ ماهه برای پرداخت مالیات علی الحساب برای بخشی از صادرکنندگان، بلامانع است.

به گزارش روز سه شنبه اگزیم‌نیوز، سید محمد هادی سبحانیان رئیس سازمان امور مالیاتی کشور در نامه‌ای به گمرک ایران اعلام کرد که اخذ ضمانت نامه بانکی معادل ٢ درصد علی الحساب مالیات متعلقه با سررسید پرداخت دو ماهه برای پرداخت مالیات علی الحساب برای بخشی از صادرکنندگان، بلامانع است.

در این نامه آمده است: با توجه به درخواست برخی از صادرکنندگان کالاهای موضوع بند ز تبصره ۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ مبنی بر ارائه ضمانت نامه بانکی در قبال پرداخت مالیات علی الحساب ماده ۱۶۳ قانون مالیات‌های مستقیم (موضوع نامه‌های شماره ۲/۹۶۴۹۲-۱۴۰۲/۵/۲۹ و ۲/۱۰۶۲۱۶ مورخ ۱۲ شهریور ۱۴۰۲ وزیر امور اقتصادی و دارایی) به منظور تکریم مودیان و حمایت از تولید، در صورت درخواست هر یک از صادرکنندگان کالاهای مذکور، اخذ ضمانت نامه بانکی معادل ۲ درصد علی الحساب مالیات متعلقه با سررسید پرداخت دو ماهه برای پرداخت مالیات علی الحساب، بلامانع است. لذا در مواردی که هر یک از صادرکنندگان یاد شده نسبت به ارائه ضمانت نامه بانکی اقدام کرده‌اند، ضمانت نامه‌های ارائه شده در سررسید وصول به حساب‌های معرفی شده واریز شود.

سازمان امور مالیاتی کشور , مالیات ,

کد خبر 67732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 14 =