معاون رییس‌جمهور: کارخانه مخابرات راه‌دور ایران احیا می‌شود

معاون اجرایی رییس‌جمهور نوید تحقق وعده رییس‌جمهور برای احیای کارخانه صنایع مخابرات راه‌دور ایران را داد و گفت: این مجموعه در یکی از نقاط خوب شهر شیراز مستقر است و در فاز اول تا سقف ۶۰۰نفر و تا پایان سال آینده تا ۲هزار نفر ظرفیت ایجاد اشتغال مستقیم دارد.

به گزارش اگزیم نیوز، محسن منصوری روز جمعه در بازدید از کارخانه صنایع مخابرات راه‌دور ایران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کارخانه آی.تی‌آی به دلیل فرآیند نادرست خصوصی‌سازی سالهاست که تعطیل شده و در طول این مدت بیش از ۲هزار و ۳۰۰نفر از کارگران این مجموعه بیکار شدند.

معاون اجرایی رییس‌جمهور ادامه داد: در حال حاضر به همت مجموعه دولت و شخص رییس جمهور و حمایت جدی دستگاه قضایی مقدمات فعال شدن کامل کارخانه فراهم شده است.

وی اضافه کرد: مشکل اصلی این کارخانه مشکل مالکیت آن است که در طول این سال‌ها دچار مسائل متعدد حقوقی بوده اما با مذاکرات و پیگیری‌های صورت گرفته مقرر شده که چهار مجموعه از جمله ستاد اجرایی، بانک ملی، شرکت آی تی ام سی و آسیاتک کنسرسیوم و شرکت مشترکی تشکیل دهند و مالکیت مجموعه را به عهده بگیرند.

منصوری بیان کرد: در چند ماه اخیر شرکت itmc به صورت اجاره‌ای ‌ بخشی از خطوط را فعال کرده اما ظرفیت کار بسیار بیشتر از اینهاست.

عقد تفاهم نامه ای با حضور رئیس جمهور

معاون اجرایی رییس‌جمهور یادآور شد: این مجموعه در یکی از نقاط خوب شهر شیراز مستقر است و در فاز اول تا سقف ۶۰۰نفر و تا پایان سال آینده تا ۲هزار نفر ظرفیت ایجاد اشتغال مستقیم دارد.

وی بیان کرد: امروز هم در محضر ریاست جمهوری توسط فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاری فارس تفاهم‌نامه‌ای بین چهار مجموعه منعقد خواهد شد و کارخانه به مالکیت این چهار مجموعه درمی‌آید و کار با جدیت بیشتری دنبال می‌شود.

نهضت احیای واحدهای راکد در دولت سیزدهم

معاون اجرایی رییس‌جمهور اظهار کرد: نهضت احیای واحدهای راکد و نیمه فعال از اولویت‌های دولت سیزدهم است و تا امروز بیش از پنج هزار و پانصد مجموعه یعنی نزدیک به ۶هزار مجموعه‌ای که به دلایل مختلف فعالیت‌هایشان متوقف شده بود و یا بسیار پایین تر از ظرفیت خود فعالیت می‌کردند به همت دولت فعال شده‌اند.

منصوری یادآور شد: این یک اتفاق بزرگ در حوزه تولید است؛ ما معتقدیم به جای شروع کردن از صفر همان سرمایه‌های معطل مانده را با پرداخت تسهیلات و یا گره‌گشایی‌هایی از جنس گره‌گشایی‌های مالیاتی، بیمه‌ای و رفع موانع تولید احیا کنیم.

وی با اعتقاد به اینکه این کارخانه برای مردم شیراز از اهمیت بسیاری برخوردار است، گفت: مردم با برخی از صنایع تولید و کارخانجات خاطراتی دارند و برای آنها یک مسئله هویتی است؛ کارخانه «آی تی آی» هم از همین ویژگی برخوردار است و مردم شیراز عزم خود را برای احیای این کارخانه جزم کرده‌اند.

گره ای که با تغییر مالکیت باز می شود

معاون اجرایی رییس‌جمهور با تشکر ویژه از مجموعه قوه قضایی برای حمایت از این کارخانه گفت: این نوید را به مردم شیراز می‌دهیم که وعده رییس جمهور برای احیای این کارخانه نهایی شده و تحقق خواهد یافت؛ قطعا با تشکیل کنسرسیوم و تغییر در مالکیت گره اساسی کار باز می‌شود و کار با سرعت بیشتری در مسیر اجرایی قرار می‌گیرد.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور و هیات دولت در دومین دور از سفر استانی خود روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری (بیستم و بیست و یکم مهرماه) میهمان مردم استان فارس هستند.

افتتاح پروژه آزادراه شیراز – اصفهان، بهره برداری از خط دوم انتقال آب سد درودزن به شیراز، شرکت در مراسم یادروز حافظ، دیدار با جمعی از هنرمندان، شرکت در آیین آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه‌ها، دیدار با جمعی از نخبگان، بازدید از کارخانه آی. تی. آی، واگذاری ۱۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن، خود مالک، بافت فرسوده و روستایی، سخنرانی عمومی در حرم مطهر شاهچراغ (ع)، دیدار با خانواده شهدا و جانبازان حوادث تروریستی در شاهچراغ (ع)، شرکت در جلسه شورای برنامه ریزی و دیدار با فعالان اقتصادی از جمله برنامه‌های سفر دو روزه رئیس جمهور به استان فارس است.

کد خبر 67842

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 6 =