امسال هم تأمین آب پایدار برای کشور با جدیت انجام می‌شود/ نظارت استاندارد بر کیفیت آب شرب

معاون راهبردی و نظارت بر بهره‌برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: از ابتدای سال آبی جدید (مهر ماه ۱۴۰۲) برنامه‌های تأمین آب برای نیازهای کشور تدوین شده و تلاش بر تأمین آب پایدار با جدیت دنبال می‌شود.

به گزارش روز جمعه اگزیم نیوز، هاشم امینی در گفت‌وگویی با بیان آنکه تابستان امسال گرچه فصل سختی بود، اما آب مورد نیاز مصرفی کشور تأمین شد، افزود: روزهای گرم تابستان امسال سبب شده بود که مردم علاوه بر نیاز به آب برای شرب و بهداشت، برای رهایی از گرما از کولرهای آبی بیشتر از سال‌های قبل استفاده کنند.

معاون آبفای کشور خاطرنشان کرد: با وجودی که کولرهای آبی به‌تنهایی معادل نیاز دو نفر در شبانه‌روز آب مصرف می‌کنند همین امر فشار مضاعفی برای تأمین آب بوجود آورد، ولی به هر صورت تابستان بسیار سخت و گرمی بود که تأمین آب مورد نیاز هم به‌خوبی انجام شد.

وی گفت: برای سال آبی جدید (ابتدای مهر ۱۴۰۲ تا آخر شهریور ۱۴۰۳) هم از همان ابتدا برنامه رصد و پایش منابع آبی در دستور کار قرار گرفته است به طوری که برهمین اساس نیاز آبی هر منطقه بررسی و برنامه‌های تأمین آب تدوین شده است.

امینی افزود: در سال آبی جاری نیز مانند ۲ سال گذشته و در دولت سیزدهم آب موردنیاز مردم را بدون مشکل تأمین خواهیم کرد لذا مردم در این باره نگرانی نداشته باشند.

وی تأمین آب باکیفیت را اولویت وزارت نیرو دانست و گفت: توجه به کیفیت آب خط‌ قرمز وزارت نیرو است.

نظارت دانشگاه‌های علوم پزشکی و استاندارد بر کیفیت آب

معاون آبفای کشور با بیان آنکه تلاش ما بر این است که هر آبی که برای مردم تأمین می‌کنیم از نظر کیفیت استانداردهای لازم را داشته باشد، تصریح کرد: بر همین اساس علاوه بر خود وزارت نیرو، دانشگاه‌های علوم پزشکی و استاندارد بر کیفیت آب نظارت دارند.

وی اضافه کرد: اکنون ۱۵۰ آزمایشگاه فعال در کیفیت آب داریم که روزانه ۱۵۵ هزار نمونه میکروبی را آزمایش می‌کنند یعنی در طول سال به صورت روزانه بیش از ۲۰ میلیون نمونه کلرسنجی انجام می‌شود.

امینی گفت: اگر میزان کلرباقی مانده بیش از حد مجاز باشد علاوه بر شرکت‌های آب و فاضلاب، دانشگاه‌های علوم پزشکی اقدام‌های لازم را انجام می‌دهند. کیفیت آب همواره موردتوجه جدی وزارت نیرو قرار دارد.

کد خبر 67843

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 7 =