رشد ۲۳ درصدی تولید انواع خودرو

تولید انواع خودرو در ۶ ماهه ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۳ درصد رشد کرد.

به گزارش روز دوشنبه اگزیم‌نیوز، براساس آمار اعلامی از سوی وزارت صمت، در شهریور ماه امسال ۸۹ هزار و ۵۴ دستگاه خودروی سواری توسط بخش دولتی و خصوصی در کشور تولید شده است که در مقایسه با تولید ۸۶ هزار و ۴۵۱ دستگاه خودروی سواری در شهریور ماه سال گذشته تولید در این بخش ۳ درصد رشد داشته است.

در ۶ ماهه نخست امسال ۵۴۵ هزار و ۱۸۰ دستگاه خودروی سواری و در ۶ ماهه نخست سال گذشته ۴۵۶ هزار و ۶۱۷ دستگاه خودروی سواری توسط بخش خصوصی و دولتی تولید شده است که مقایسه این ارقام نشان می دهد که تولید خودروی سواری ۱۹ درصد رشد داشته است.

بررسی آمار اعلامی وزارت صمت نشان می دهد که در نیمه اول سال ۱۴۰۱ به تعداد ۱۰۵ هزار و ۷۲۲ دستگاه خودروی ناقص نیز تکمیل شده بود که به لحاظ خودروهای تکمیل شده نیمه اول سال ۱۴۰۱ مقدار رشد تولید نیمه اول سال جاری نسبت به تولید و تکمیل نیمه اول سال ۱۴۰۱ حدود ۲.۱ درصد خواهد بود.

رشد ۲۳ درصدی تولید انواع خودرو

تولید وانت در ۶ ماهه ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۶ درصد رشد داشته است بطوری که در ۶ ماهه نخست امسال ۷۶ هزار و ۳۲ دستگاه وانت و در ۶ ماهه نخست سال گذشته ۵۲ هزار و ۸۲ دستگاه وانت تولید شده است.

همچنین در شهریور ماه سال گذشته ۱۱ هزار و ۴۲۴ دستگاه وانت و در شهریور ماه امسال ۱۴ هزار و ۱۵ دستگاه وانت تولید شد که بر این اساس تولید وانت در شهریور امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۳ درصد رشد داشته است.

این گزارش می افزاید: تولید مینی بوس و میدل باس در ۶ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳ درصد رشد داشته است.

اما تولید اتوبوس در شهریور امسال نسبت به شهریور سال گذشته ۳۵ درصد کاهش داشته و در ۶ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۵ درصد کاهش یافته است. در ۶ ماهه ابتدای امسال ۴۲۰ دستگاه اتوبوس و در ۶ ماهه ابتدای سال گذشته ۵۶۰ دستگاه اتوبوس تولید شده است.

رشد ۲۳ درصدی تولید انواع خودرو

تولید کامیونت، کامیون و کشنده نیز در ۶ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۴ درصد رشد داشته است.

در مجموع تولید انواع خودرو در ۶ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۳ درصد رشد داشته است بطوری که در ۶ ماهه اول سال گذشته ۵۲۴ هزار و ۲۵۶ دستگاه انواع خودرو در کشور تولید شده اما در ۶ ماهه ابتدای امسال ۶۴۲ هزار و ۹۳۰دستگاه انواع خودرو تولید شده است.

در ۶ ماهه نخست سال ۱۳۹۸ در مجموع ۳۷۹ هزار و ۷۹۶ دستگاه انواع خودرو و در ۶ ماهه نخست سال ۱۳۹۹ در مجموع ۴۶۸ هزار و ۹۵۳ دستگاه انواع خودرو در کشور تولید شده است.

همچنین در این مدت در سال ۱۴۰۰ در مجموع ۴۸۶ هزار و ۴۴۴ دستگاه انواع خودرو تولید شده است.

کد خبر 67960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =