عبور تولید نفت ایران تا پایان سال از ۳.۳ میلیون بشکه در روز/ تولید حداکثری از میادین مشترک

معاون وزیر نفت گفت: تا پایان سال موفق می‌شویم تولید نفت را به بیش از سه میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه در روز برسانیم.

به گزارش اگزیم نیوز، «محسن خجسته‌مهر» امروز (دوشنبه) در حاشیه مراسم امضای تفاهم‌نامه طرح پویش اهدای بسته‌های آموزشی به دانش‌آموزان محروم مناطق نفت‌خیز و گازخیز کشور، در جمع خبرنگاران درباره مذاکره با روس‌ها، افزود: مذاکرات نفتی و گازی ایران با روس‌ها ادامه دارد و به محض حصول نتیجه، جزئیات آن اعلام خواهد شد.

وی درباره میدان مشترک آرش، گفت: وزیر نفت و وزارت خارجه پیشتر در این زمینه اعلام موضع کرده‌ و موضع شرکت ملی نفت هم همان است.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با اشاره به امضای قرارداد توسعه‌ سه میدان «یاران جنوبی»، «یاران شمالی» و «سهراب» گفت: تولید نفت از میادین «سپهر» و «جفیر» با ظرفیت روزانه ۲۰ هزار بشکه نفت از هفته گذشته آغاز شده است.

وی درباره فشارافزایی پارس جنوبی، خاطرنشان‌کرد: در فاز طراحی این پروژه بسیار مهم هستیم که مستلزم ساخت تجهیزات مدرن است، قرارداد آن منعقد شده و برنامه‌ریزی برای اجرای آن با ارزش ۲۰ میلیارد دلار تدوین و نهایی شده است.

مدیرعامل شرکت ملی نفت با بیان اینکه اولویت درخصوص تولید حداکثری از میادین مشترک دنبال می‌شود، درباره میادین مشترک غرب کارون، گفت: نسبت تولید نفت از میادین مشترک در مقایسه با تولید از میادین مستقل سه به یک است.

خجسته‌مهر اظهار داشت: سال گذشته در میدان آزادگان جنوبی ۴۰ حلقه چاه را وارد مدار تولید کردیم. تا پایان مهرماه امسال ۱۵ حلقه چاه جدید و تا پایان آبان‌ماه نیز ۱۵ حلقه چاه دیگر وارد مدار تولید می‌شود.

بنابر تفاهم‌نامه طرح پویش اهدای بسته‌های آموزشی به دانش‌آموزان محروم مناطق نفت‌خیز و گازخیز کشور، ۲۰ میلیارد تومان بسته‌های آموزشی بین دانش‌آموزان این مناطق توزیع می‌شود.

این تفاهم‌نامه بین شرکت ملی نفت ایران، معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری و کمیته امداد امام خمینی(ره) امضا شد.

کد خبر 67970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 1 =