تولید روزانه ۷۸۰ هزار بشکه «میعانات گازی» در مجتمع گازی پارس‌جنوبی

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: روزانه ۷۸۰ هزار بشکه «میعانات گازی»، ۱۵ هزار تن «اتان»، ۱۵ هزار تن «پروپان»، ۱۰ هزار تن «بوتان» و ۲ هزار و ۵۰۰ تن «گوگرد» در پالایشگاه‌های پارس جنوبی تولید می‌شود.

به گزارش اگزیم نیوز، احمد باهوش روز جمعه در گفت‌و گویی تصریح کرد: از ابتدای تأسیس این مجموعه تاکنون یک‌هزار و ۹۶۰ میلیارد مترمکعب گاز طبیعی در پالایشگاه‌های پارس جنوبی شیرین‌سازی و به خطوط سراسری منتقل شده است.

وی افزود: بررسی عملکرد ۲۵ ساله این مجتمع نشان ‌می دهد که از تولید روزانه ۵۰ میلیون مترمکعب خوراک از سکوهای سرچاهی میدان مشترک پارس جنوبی در سال ۱۳۸۰ به تولید ۶۵۰ میلیون متر مکعب خوراک در شرایط کنونی رسیده ایم که نشان از گام های بلند و جهادی برای تولید و تامین نیازها کشور و ارزآوری است.

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: در شیرین‌سازی و انتقال گاز طبیعی به خطوط سراسری نیز در سال ۱۳۸۰ و با شروع به کار فاز های ۲ و سه این مجتمع، روزانه ۴۰ میلیون متر مکعب تولید انجام می شود در حالی که امروز این میزان به ۵۸۰ میلیون متر مکعب گاز طبیعی رسیده‌ایم.

باهوش ادامه داد: آغاز کار این مجتمع گاز پارس جنوبی در سال ۱۳۸۰ با تولید روزانه ۸۰ هزار بشکه میعانات گازی و ۴۰۰ تن «گوگرد» همراه بود و امروز همکاران ما در این مجتمع با فعالیت جهادی و شبانه‌روزی این میزان تولید را به ۷۸۰ هزار بشکه میعانات گازی و ۵۰۰ تن گوگرد افزایش داده‌اند.

وی افزود: اوائل هفته جاری عملیات تعمیرات اساسی در سراسر پالایشگاه‌های مجتمع گاز پارس جنوبی با هدف تولید پایدار و ایمن‌سازی تجهیزات اصلی برای آمادگی تولید در فصل سرد زمستان به پایان رسید.

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: در طی ۱۲ روز فعالیت بی‌وقفه شبانه‌روزی برای تعمیرات اساسی پالایشگاه‌های این مجتمع، به شکل کامل و ۱۰۰ در صدی از توان تجهیزات ساخته شده در داخل کشور استفاده شده که نشان از اعتماد و خودباوری در ساخت قطعات مورد نیاز صنعت نفت در داخل کشور به دست متخصصین ایرانی است.

«شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی»، بزرگترین شرکت گازی ایرانی است، که به‌عنوان یکی از زیرمجموعه‌های شرکت ملی گاز ایران، در زمینه تولید و بهره‌برداری از تأسیسات مستقر در خشکی (فازهای ۱ تا ۲۴) میدان گازی پارس جنوبی فعالیت می‌کند.

این شرکت در سال ۱۳۷۷ تأسیس شد و مسئولیت بهره‌برداری و پالایش میعانات گازی و گاز طبیعی تمامی فازهای میدان گازی پارس جنوبی را بر عهده دارد که به عنوان بزرگترین تامین کننده گاز طبیعی مصرف داخل و صادرات خارجی نیز به شمار می‌رود.

کد خبر 68067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 10 =