زمین ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار واحد مسکن ملی در حال تامین است

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن ظرفیت مجموع اراضی تأمین شده و در مراحل الحاق برای نهضت ملی مسکن را ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار واحد مسکونی دانست و گفت: خراسان رضوی، فارس و کرمان سه استان پیشتاز در این زمینه هستند.

به گزارش اگزیم‌نیوز از وزارت راه و شهرسازی، ارسلان مالکی در نشست تخصصی نهضت ملی مسکن که صبح امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی و مدیران راه و شهرسازی استان‌ها برگزار شد، وضعیت اراضی تأمین شده در محدوده شهرها را توضیح داد و افزود: زمین تامین شده حاصل از شناسایی اراضی داخل محدوده یا الحاق اراضی تا کنون به ۳۵ هزار و ۴۴ هکتار رسیده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ۲۲ هزار هکتار زمین نیز در مراحل الحاق در استان‌ها قرار دارد که اگر برای الحاق تصویب شود، مجموعا ۵۵ هزار هکتار زمین حاصل از الحاق برای ساخت ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار واحد مسکن تأمین می‌شود، این در حالی است که سهم سازمان ملی زمین و مسکن در تأمین زمین برای یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد بود.

مالکی اظهار داشت: سایر اراضی مورد نیاز در شهرها و شهرهای جدید را از طریق الحاق و توافق با بخش خصوصی تامین خواهیم کرد.

وی درباره آخرین وضعیت متقاضیان واحد شرایط نهضت ملی مسکن در استان‌ها، گفت: استان‌های فارس، خراسان رضوی و کردستان بیشترین متقاضی و شاهرود و جنوب کرمان کمترین متقاضی را دارند.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن تاکید کرد: در استان‌های خراسان رضوی، فارس و کرمان بیشترین زمین تامین شده اما با توجه با تعداد بالای متقاضیان در این استان‌ها، تامین اراضی باید ادامه یابد.

کد خبر 68086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 4 =