۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۶
صادرات نان آزاد شد

وزارت جهادکشاورزی با ارسال نامه‌ای به سازمان توسعه تجارت اعلام کرد که صادرات نان با آرد غیریارانه‌ای با تأیید اداره‌کل غله و خدمات بازرگانی هر استان بلامانع است.

به گزارش روز دوشنبه اگزیم‌نیوز، احمد خانی نوذری سرپرست معاونت توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی طی نامه‌ای به رئیس سازمان توسعه تجارت با موضوع صادرات نان با آراد غیریارانه‌ای اعلام کرد: در خصوص بلامانع بودن صادرات نان غیریارانه‌ای به اطلاع می‌رساند همان‌طور که قبلاً به آن سازمان منعکس شده است، بار دیگر یادآوری می‌شود مرجع تشخیص و تعیین آرد مورد استفاده در تهیه نان، اداره‌کل غله و خدمات بازرگانی استان است که باید صورت وضعیت گندم خریداری‌شده به‌صورت آزاد را کنترل و میزان آرد استحصالی آن را محاسبه و تعیین کند. لذا چنانچه با تعیین اداره‌کل فوق‌الذکر گندم مورد استفاده برای تهیه نان به‌صورت غیریارانه‌ای خریداری شده باشد، گمرک بر اساس مستندات مربوطه آن را تأیید کند، به‌استناد مفاد بند ماده ۲۳ قانون احکام دائمی و سایر مقررات و ضوابط جاری [صادرات آن نان] از نظر این معاونت بلامانع است.

بنابر این گزارش مسئولان جهاد کشاورزی از گذشته بر یارانه‌ای بودن تمام آردهای موجود در کشور اشاره داشته‌اند.

بر این اساس عنوان آرد غیریارانه‌ای اشتباه و در هر نوع از آرد درصدی از یارانه وجود دارد و میزان یارانه آرد برای صنایع مختلف متفاوت است.

پیرو این مطلب سید سعید راد مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران در افتتاحیه نمایشگاه غلات، آرد و نان امسال در این ارتباط اظهار داشت: گندمی که برای صنف و صنعت پرداخت می‌شود با نرخ سال قبل و با قیمت ۱۲ هزار تومان است و هنوز یارانه‌ به این بخش از تولید داده می‌شود.

بنابراین گزارش از طرفی احتمال ورود آرد با یارانه بالا (که در نانوایی‌های سنتی استفاده می‌شد) به صنف و صنعت محتمل است و باید نظارت‌های دقیقی در این ارتباط صورت گیرد تا از ورود و خروج غیرمجاز آرد خبازی جلوگیری شود.

کالاهای اساسی , صادرات ,

کد خبر 68181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 6 =