صنعت لبنیات؛ رکوردار دریافت نشان حلال

مدیرکل دفتر تخصصی امور بین الملل و حلال سازمان ملی استاندارد گفت: در نیمه نخست امسال ۸۴۲ نشان حلال به تولیدات کشور اختصاص یافته که صنعت لبنیات و فراورده‌های آن بیشترین نشان حلال را دریافت کرده اند.

به گزارش روز چهارشنبه اگزیم‌نیوز، سیدابراهیم ابراهیمی از صدور ۸۴۲ نشان حلال در نیمه نخست امسال در صنایع مختلف کشور خبر داد و گفت: در صنایعنوشیدنی ها، لبنیات، غلات، کنسرو و کمپوت، سبزی و فراورده‌های یخ زده، فرآورده‌های قنادی، چای و قهوه، گوشت و فراورده‌های آن، خشکبار، روغن‌ها و چربی‌ها، محصولات کشاورزی، خوراک دام و طیور و آبزیان، مواد بسته بندی و سلولزی و افزودنی‌های خوراکی ۸۴۲ نشان حلال صادر شده که نسبت به مشابه سال قبل رشد ۱۰۰ درصدی در صنعت حلال داشته ایم.

وی افزود:صنعت لبنیات و فراورده‌های آن با دریافت ۲۷۲ نشان حلال بیشترین تعداد صدور و صنعت بسته بندی و سلولزی با دریافت ۲ نشان حلال جزء کمترین‌ها بودند.

به گفته مدیرکل دفتر تخصصی امور بین الملل و حلال سازمان ملی استاندارد در حوزه خدمات مراقبت سلامت و گردشگری حلال، استانداردها نهایی شده است و استانداردهای حلال بر اساس نوع خدمت بررسی و اعطا می‌شود به عنوان مثال نوع خدمات حلال در حوزه تزریق در بیمارستان‌ها توسط خانم‌ها و در حوزه آشپزخانه‌های بیمارستان‌ها از جمله خدماتی است که در حال حاضر برای آن نشان حلال صادر می‌شود.

ابراهیمی ادامه داد: تا پایان امسال افزایش بیش از ۲ برابری صدور نشان حلال از میزان یاد شده را در کشور هدفگذاری کرده ایم.

کد خبر 68254

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 4 =