الزام به سپرده‌گذاری در ثبت سفارش حذف می‌شود

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور صنایع عمومی اعلام کرد: الزام به سپرده گذاری در ثبت سفارش برای کاهش بار اضافی به واحدها به‌زودی با هماهنگی به‌عمل آمده بین وزارت صمت و بانک مرکزی حذف خواهد شد.

به گزارش روز چهارشنبه اگزیم نیوز، «محمد مهدی برادران» در گفت‌وگویی اظهار داشت: یکی از دغدغه های عمده ما در رشد تولید، تامین منابع برای واردات مواد اولیه و واسطه‌ای است که ۸۲ درصد از واردات کالا را شامل می شود.

وی افزود: در ۲ سال گذشته با هماهنگی نهادها با روش های مختلف توانستیم منابع بیشتری را در اختیار واحدها قرار دهیم که با تامین آن شاهد رشد زنجیره ارزش و فعالیت بهتر صنایع بودیم.

برادران با اشاره به حجم زیاد درخواست‌ها در حوزه مواد اولیه، گفت: با هماهنگی بین وزارت صمت و بانک مرکزی، نیازهای هر واحد اولویت بندی شد تا به تامین منابع بر اساس اولویت ها سرعت بیشتری بخشیده شود.

معاون وزیر صمت با تاکید بر لزوم برنامه‌ریزی برای ماه های آتی و به‌ویژه عید، افزود: اعلام نیازهای هر واحد تولیدی برای برنامه ریزی بلندمدت و تامین منابع بسیار ضروری است تا هم به نیازهای داخلی پاسخ داده شود و هم صادرات کالاها به موقع انجام شود.

وی با اعلام خبر خوب برای فعالان اقتصادی، متذکر شد: با هماهنگی های به‌عمل آمده توسط وزارت صمت و بانک مرکزی در حوزه نقدینگی، الزام به سپرده‌گذاری در ثبت سفارش حذف خواهد شد.

کد خبر 68271

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 10 =