همکاری ۶ میلیون دلاری شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی با تجار ارمنستانی

در جریان سفر هیات تجاری و فناوری ارمنستان به ایران که در قالب چهل و نهمین رویداد «یکشنبه‌ های صادراتی» صندوق نوآوری و شکوفایی انجام شد، تفاهم‌نامه‌های همکاری بین هشت شرکت دانش‌بنیان‌ ایرانی و هیات تجاری از کشور ارمنستان به ارزش ۶ میلیون دلار منعقد شد.

به گزارش روز پنجشنبه اگزیم نیوز، چهل و نهمین رویداد «یکشنبه‌های صادراتی» با پذیرش هیات تجاری و فناوری از ارمنستان در حوزه کشاورزی، از روز یکشنبه (۳۰ مهر) آغاز شد که تا امروز (پنجشنبه، چهارم آبان) ادامه دارد.

این هیات تجاری و فناوری به سرپرستی «هیراچیا بربریان» (Hirachya Berberian) رییس اتحادیه کشاورزی ارمنستان، از توانمندی‌ها و امکانات تولیدی شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در حوزه کشاورزی بازدید کرده و مذاکرات تجاری فشرده‌ای را با طرف‌های تجاری ایران انجام داده‌اند.

این مذاکرات در نهایت منجر به امضای تفاهم‌نامه‌های همکاری میان شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی با تجار ارمنستانی به ارزش ۶ میلیون دلار شد.

این تفاهم‌نامه‌های همکاری با حضور «محمدصادق خیاطیان» رییس صندوق نوآوری و شکوفایی، به امضای رییس اتحادیه کشاورزی ارمنستان و نمایندگان شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی رسید.

برپایه این گزارش، یکی از این تفاهم‌نامه‌ها، تفاهم‌نامه سه‌جانبه میان اتحادیه کشاورزی ارمنستان، شرکت مرکز جهانی نوآوری ارمنستان و صندوق حمایت از توسعه پژوهش و فناوری در بخش کشاورزی بود که براساس آن، این صندوق به شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه کشاورزی برای حضور در بازار ارمنستان خدمات مالی ارائه می‌کند. همچنین هشت شرکت دانش‌بنیان فعال در حوزه کشاورزی، تفاهم‌نامه‌های همکاری را با طرف ارمنستانی منعقد کردند.

شرکت‌های زیست فناوری رویش پایدار البرز با محصول «نهال میوه»، ماشین برزگر همدان با محصول «کمباین و سایر ماشین‌آلات کشاورزی»، پیام توسعه سرزمین با «تجهیز گلخانه با سامانه هوشمند برخط پایش و مدیریت آب و خاک»، پرتیکان بذر گستر با محصول «بذر مینی تیوبر سیب‌زمینی»، فناور نانو پژوهش مرکزی با محصول «کودهای کشاورزی»، پیشگامان توسعه گیاهان زراعی با محصول «بذر صیفی‌جات و چغندرقند»، فناوری نوین قرن با ارائه خدمت «آموزش فناوری‌های نوین کشاورزی و دامداری در ارمنستان» و شیمی کشاورز با محصول «سموم کشاورزی»، هشت شرکت دانش‌بنیانی هستند که با حمایت مالی و معنوی صندوق نوآوری و شکوفایی وارد همکاری با تجار ارمنستانی برای حضور در بازار این کشور خواهند شد.

کد خبر 68285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 7 =