بازار طلا در هفته نخست آبان ماه آرام و کم متقاضی بود

فعال بازار طلا گفت: بازار طلا در هفته نخست آبان ماه آرام بود و به دلیل کاهش تقاضا شاهد خالی شدن حباب نیم سکه، ربع سکه و سکه‌های یک گرمی در بازار بودیم.

به گزارش روز جمعه اگزیم نیوز، محمد کشتی آرای در گفت‌وگویی درباره تحولات بازار طلا در هفته گذشته اظهار داشت: بهای انس جهانی طلا تحت تاثیر تحولات منطقه خاورمیانه نوسانات افزایشی چند دلاری داشت و در پایان هفته به ۱۹۸۶ دلار رسید که به طور متوسط نسبت به ابتدای هفته ۵ دلار افزایش داشت.

وی بیان کرد: در هفته گذشته به طور متوسط تغییرات نرخ ارز، کاهش داد و ستدها و کاهش تقاضا را در بازار طلا شاهد بودیم اما افزایش بهای انس جهانی و نوسانات نرخ ارز موجب شد تا حدودی قیمت انواع سکه و طلا رشد داشته باشد.

کشتی آرای گفت: در هفته نخست آبان ماه سکه طرح قدیم ۲۰۰ هزار تومان، سکه طرح جدید ۸۰۰ هزار تومان، نیم سکه و ربع سکه هر کدام ۵۰ هزار تومان نسبت به ابتدای هفته افزایش قیمت داشت.

وی افزود: در بازه زمانی ذکر شده نیم سکه، ربع سکه و سکه‌های یک گرمی به دلیل کاهش تقاضا با کاهش شدید حباب مواجه بود اما سکه طرح جدید تنها ۱۰۰ هزار تومان افزایش حباب داشت.

فعال بازار طلا با بیان آنکه در طول هفته گذشته قیمت هر مثقال طلای آب شده ۲۹۹ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۶۸ هزار تومان رشد یافت، اضافه کرد: بازار طلا در هفته نخست آبان ماه آرام بود و اگر نوسانی هم بر بازار حاکم بود این نوسان به دلیل تغییر نرخ ارز و بهای انس جهانی بوده است .

فعال بازار طلا گفت: این روزها کاهش تقاضا را برای خرید طلا و سکه در بازار شاهد هستیم و این امر باعث شده حباب سکه کاهش یابد.

وی در خصوص پیش‌بینی بازار طلا طی هفته آینده گفت: به دلیل اتفاقات و شرایط متغیری که در منطقه وجود دارد، نمی‌توان پیش‌بینی دقیقی انجام داد.

کد خبر 68296

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 1 =